Hoeveel mensen kun je echt volgen op twitter? En wat is het nut om zoveel mensen te volgen?

Er zijn twitteraars die duizend of meer mensen volgen op twitter, maar als een van die mensen een tweet plaatst wordt dat al weer oversneeuwd door andere berichten. Hoeveel mensen kun je echt volgen zonder daar de hele dag mee bezig te zijn. En wat is het nut om zoveel mensen te volgen? Krijg je er zelf meer volgers door?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Het zijn vooral de Amerikaanse Twitter accounts, die miljoenen followers op Twitter hebben. De getallen gaan door het dak en gaan ook letterlijk helemaal nergens meer over...
De onbetwiste nummer 1 uit de lijst is Ashton Kutcher met schrik niet 4.315.000 volgers, gevolgd door La Britney Spears (4.164.000) en The Ellen Show (4.052.000).

De absurde cijfers worden veroorzaakt door het fenomeen van “The suggested user list” welke wordt getoond bij het aanmaken van een nieuw Twitter-account. Wanneer je een van die meta-accounts zelf bezoekt zul je zien dan vrijwel alle followers in de lijst zg. lege accounts zijn. De vraag is hoeveel van dit soort accounts er inmiddels in omloop zijn.

Héél veel gebakken lucht dus vogens mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn man twittert ook voor zijn werk en hij vertelde vandaag dat een vrouw uit Amerika hem aan het volgen was. Toen hij bij haar keek, bleek zij 2000 mensen te volgen. Zelf was ze een schoonheidsspecialiste.
Tja, wat bezielt iemand om zoiets te doen?

Sommige bedrijven volgen mensen op twitter omdat ze op zoek zijn naar talenten. Ook op Facebook en Linked-in zie je vaker dat iemand een baan wordt aangeboden. Dat zou een reden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap hoe dan ook het nut niet van het volgen van anderen, of het gevolgd willen worden. Een verschrikkelijke en vooral angstaanjagende rare gewoonte die mensen de laatste tijd massaal bezig houdt. Mij niet gezien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De droge cijfers over Twitter onderschrijven het antwoord van hans81 helemaal
Twitter is een hype... Over 6-8 maanden ben je nog ouderwets als je twittert. Het enige nut van volgen is dat je dan niemand meer hoeft te bellen, waar hij/zij zich op dat moment bevindt... mits natuurlijk in 'real-time' getwitterd wordt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een heleboel een 1 met heel veel nullen, ik twitter zelf ook maar bij 20 followers stop ik wel zo'n beetje, volg alleen maar de mensen die ik wel zie zitten, maar hoe meer je volgt, hoe meer je zelf vervolgt wordt, maar er zijn ook bn'ers bijv. Frits Westers die volgt er 73, maar wordt weer gevolgd door 23.791 twitteraars. Het voordeel ervan is dat hij met 1 twitbericht 23.791 mensen [als eerste] op de hoogte brengt wie de leider van de SP wordt bijv.
En er gaat veel getwit worden tijdens de verkiezingen!
ik stop. kan nog wel een poosje doorgaan, maar het beste is om het zelf te doen [net als zoveel dingen] En de tijd eraan te besteden die JIJ wilt ;-)