Waarom laadt mijn website zo traag?

Mijn website -> http://iscs.nl laad enorm traag. En dan praat ik niet over pagina's of plaatjes .. maar meer het (volgens mij) 'ping' moment.

Op moment dat je dat adres invoert in de URL balk dan duurt het een aantal seconden voordat je browser er pas heen gaat, maar eenmaal erheen is de pagina direct geladen.

Hoe komt het dus dat het zo lang duurt voordat hij verbonden/geladen is?

De pagina is, zoals te zien, gemaakt met Wordpress, maar ik heb meerdere websites met Wordpress gemaakt, op diezelfde (eigen) server, maar dit is de enige die zo traag laadt/opent.

Iemand enig idee?

Toegevoegd na 7 uur:
Edit: Voor de duidelijkheid: Het gaat om het moment vanaf dat je op enter drukt om naar de pagina te gaan, tot het moment dat de pagina volledig geladen is. Niet alleen het laden van plaatjes e.d.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Het beste antwoord

De laadtijd zit hem primair in het downloaden van een aantal grote bestanden. Het gaat dan om een paar afbeeldingen die (erg) groot zijn, en om javascript bestanden.
Zie ook het eerder genoemde webpagetest.org (topsite om dit soort problemen op te lossen).

De meeste browsers kunnen maar 2 tot 4 bestanden van 1 host tegelijkertijd downloaden. Daarom zou je er verstandig aan kunnen doen om statische bestanden (afbeeldingen, javascripts) op een CDN te plaatsen, zodat er meer bestanden tegelijkertijd opgevraagd kunnen worden.

Kijk ook of het mogelijk is om de javascripts te minimaliseren (minify) en cache alles netjes, zodat een 2e pagina sneller wordt opgevraagd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb even een analyse voor je gedaan van je website. Er is 1 specifiek javascript dat 30 seconden nodig heeft om opgehaald en gestart te worden.

Het komt niet van je eigen server, maar van stats.wordpress.com. Het gaat om het scriptje e-201243.js

Misschien heeft wordpress tijdelijk problemen, probeer dit scriptje eens te verwijderen.

op www.webpagetest.org kun je je pagina testen en zien waar de vertraging wordt veroorzaakt.