Is er een manier om te laten lijken alsof je uit een ander land een site bezoekt?

Beetje extra uitleg is wel nodig lijkt me.
Een vriendin van me was vorige week op skivakantie in Oostenrijk. Zij wilde tijdens haar vakantie graag het schaatsen volgen en ging naar de site van de NOS om naar de live-streams te kijken.
Ze kreeg daar echter de melding dat ze niet vanuit Nederland op de site kwam en daardoor geen gebruik kon maken van livestreams.

Alvast voor een volgende keer (of voor het rare geval ikzelf tijdens het WK op een plek ben waar het niet uitgezonden wordt en ik wil het via internet gaan volgen): Is er een manier om ervoor te zorgen dat de bewuste site niet ziet dat jij niet vanuit Nederland inlogt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
7.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grapjas, jij wilt mij bekritiseren omdat ik een reactie zonder hoofdletter getypt heb op een vraag waarop jij het woord "bestaad" gebruikt?
Cryofiel
14 jaar geleden
Tim fassta, het is "terzijde", niet "ter zijde". ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de meerderheid van de bevolking zet achter het woord Groeten ook nog een komma, maar ook dat terzijde :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terug p de vraag: Wat een amateuristisch gedoe is dat eigenlijk. Eerst maakt men de wereld groter door internet, en dan gaan ze het weer beperken. Wat maakt het nou uit waar vandaan je iets bekijkt??? Maarja........ zal wel weer aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens hans

Het beste antwoord

Doormiddel van een proxy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb hier ook last van als ik in het buitenland ben.

Ik log dan gewoon in op het netwerk van mijn werk en dan kan ik wel naar de live-streams kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... daar heb ik een vpn-verbinding voor nodig, dan zal ik dus mijn eigen laptop mee moeten nemen, maar is wel een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehm, geen idee. Weet alleen dat het mij altijd lukt als ik mn laptop bij me heb. Misschien krijg je nog wel handigere tips dan deze. Veel succes ermee!
Iedere internet verbinding gaat met een ip nummer
in het ip nummer zit een landcode
door deze landcode kun je bepaalde streams niet zien om dat ze auteurrechtelijk beschermde video afspelen bij de nos
Deze ip nummers kun je niet veranderen die krijg je van de provider toegewezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door gebruikmaking van een z.g. 'extern bureaublad'..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals net al is gezegd, door middel van een proxy. Zo heb ik zelf ooit streams uit de VS binnengehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat gaat niet werken. Die proxies zijn te traag voor streaming materiaal.
Nogmaals: het kan door de site te bezoeken via een proxy server. Deze server dient dan in Nederland te staan, deze bezoekt de site voor jou en geeft het resultaat terug.

De server moet dan wel het streamen van video ondersteunen. Sommige doen dat wel, anderen niet.

Ik heb zelf ooit wel eens geprobeerd om een HULU stream op te pakken via een proxy in Amerika, maar tevergeefs, hoop geknoei met java / javascript / streams etc. die de proxy server niet ondersteunde. Al met al een hoop geklungel, misschien is een VPN een stuk handiger. Of remote desktop of zoiets (port forwarden in je router thuis naar een pc, die pc aan laten staan als je op vakantie gaat).

Succes