Waarom kun je met Google bepaalde tekens niet vinden?

Bijvoorbeeld: als ik alleen een $ intik dan levert dat geen resultaten op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Klik op het plaatje voor een vergroting

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Google sluit bewust bepaalde woorden en leestekens uit omdat deze het zoekresultaat negatief beïnvloeden.

Sommige tekens hebben ook een betekenis. De + voor een woord betekent dat je precies op dit woord zoekt. Daarnaast kan je met de + ook aangeven dat je op een woord met leesteken zoekt. Zou Google op André normaal gesproken zoeken naar andre, met +André gebeurt dat wel specifiek.

Bijgaande link met tips over zoeken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zou je specifiek op deze karakters willen zoeken in programmacode, dan kan dat wel met codesearch. Daar werken deze karakters wel in.

Dit geeft ook al aan dat Google bewust het onderscheid maakt en de tekens uitsluit uit normale zoekopties. Een zoekoptie van $500 kan bijvoorbeeld wel!

ook leuk is 250/5*1%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het behoort bij een code
$_____

dat denk ik altans

Toegevoegd na 33 seconden:
en bij mij komt er helemaal geen error
www.google.nl
$ intikken dan krijg ik geen resultaten met $
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allen de & en de _ kun je gebruiken. De rest levert allemaal lege pagina's op.
Hoe dat komt? Omdat alle andere special characters onderdeel zijn van speciale search strings.
Zie:
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartelelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
le lijk..? brr...klinkt eng frans
of is het een verkapte belediging en vind je AWM lelijk??