hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn domijnnaam echt van mij is?

Als ik b.v. de website hetiseenmooiedag.nl wil aanmaken, maar niet wil dat het domijnnaam via een bedrijf aan mijn naam gekoppelt is maar echt van mij is, hoe moet ik dat dan doen?
Ik wil namelijk een website bouwen (niet de bovengenoemde!) en dit in de eerste instantie door een bedrijf laten doen, maar ik wil wel zelf aanpassingen kunnen maken.
Ik ben goed met comuters maar heb nog nooit wat met websites gedaan.
Wat ik dus wil, is als ik naar een ander bedrijf wil gaan of zelf het hosten op me ga nemen, dat ik het domijnnaam mee kan nemen en dus niet aan een bedrijf vastzit voor zoveel jaar.
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt de afspraak maken met je websitemaker dat de domeinnaam op jouw naam wordt geregistreerd. Of je kunt zelf een domeinnaam vastleggen en daarna een websiteontwerper benaderen voor een opdracht.

Bij een hostingprovider kun je ook los een domeinnaam vastleggen, dus zonder hostingpakket. De hostingprovider is in dat geval je zogenoemde registrar. Het domein wordt dan officieel op jouw naam vastgelegd bij SIDN.
Zodra je website af is kan je jouw domeinnaam laten verhuizen naar je websitebeheerder of de hostingprovider van je websitebeheerder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
Claim een domeinnaam met hosting pakket.
Stap daarna naar een webdesigner toe om de website op jou reeds geclaimde domeinnaam te bouwen.