Waaraan dient een goede website te voldoen?

Wat zorgt er voor dat mensen blijven kijken en niet gelijk doorsurfen naar een andere site?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

1. Geen irritante, bewegende (flas)reclames.
2. Absoluut niet automatisch geluid afspelen. Ben je toch zo stom, dan op een heel zacht geluidsniveau.
3. Als de inhoud niet dynamisch is (vaak veranderd), dan moet de content echt van uitzonderlijke kwaliteit zijn, wil je veel bezoekers trekken (als dat je criterium is).
4. De site moet supersnel laden. Duurt 't langer dan 7 seconden: dan is de site al lang weer weggeklikt.
5. Zie ook punt 3: de inhoud moet dus regelmatig veranderen, wil je bezoekers vasthouden. Dit kan bijv. door bezoekers te kunnen laten reageren - liefst ook mogelijk zonder dat ze hoeven te registreren (dus bijv. met een captcha).

Nu nog een gat in de markt of geschikt (populair) onderwerp bedenken!

Toegevoegd na 2 minuten:
flas=flash
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een goede site moet direct aanspreken en duidelijk maken wat voor site het is. Tevens moet de site snel, overzichtelijk en rustig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er moet geen reclame opstaan. Dan ben ik tenminste gelijke weg.
Het moet visueel aantrekkelijk zijn, dus overzichtelijk.
En het is belangrijk dat ie goed leesbaar is.
De content moet natuurlijk ook interessant zijn, voor je doelgroep dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een aantal basisstappen die leiden naar een goede website. Wij hebben deze stappen eens op een rijtje gezet. De inhoud van de stappen kan verschillen, maar in wezen is elke stap nodig voor het maken van de gewenste site.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg ervoor dat de homepage duidelijk maakt wie de organisatie is, wat ze doet en wat ze voor de bezoeker kan betekenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is visueel ingesteld, dus plaatjes doen het altijd goed. Maar er moet wel harmonie zijn, dus niet al te veel drukke plaatjes.

Ook niet te veel tekst, daar knappen veel mensen op af.
Je moet ook niet hoeven scrollen, dat is zo irritant.

Korte maar krachtige tekst, met mooie pakkende plaatjes in rustige kleuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen lezen niet op het internet. Ze scannen alleen de tekst naar sleutelwoorden om na te gaan of de informatie interessant is voor hun.

Je moet de hoeveelheid tekst op de website zo beperkt mogelijk houden, aan webwriting doen en sleutelwoorden onderlijnen.

Een usability test uitvoeren kan je veel inzicht geven over hoe gebruikers zich gedragen op het internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals het meeste wat we doen begint denk ik ook een website met een doel.

Wat is het doel? Wat wil je bereiken, wanneer heb je het bereikt enz.

Als je een doel hebt voor een website en dat doel komt overeen met wat veel mensen willen/zoeken dan heb je denk ik de belangrijkste stap al gezet.

Er zijn bijv. websites met torrent files. Vaak zijn deze websites niet erg mooie en zitten vol met reclame. Toch hebben ze veel bezoekers. Omdat het doel van de website (torrent files beschikbaar maken) iets is wat veel mensen willen.

Dus kies eerst een goed doel, ga daarna afhankelijk van het doen werken aan de layout, vormgeving en gebruiksvriendelijkheid.