hoe krijg ik internet verbinding xbmc raspberry pi ?

ik heb een raspberry pi met xbmc draaiend op raspbian en nu ben ik verhuis andere internet provider en moet dus nu een nieuw gebruikersnaam en wachtwoord instellen om weer internet te krijgen op mijn raspberry pi iemand enige idee hoe dit moet ik kom er echt niet uit heb op internet gezocht maar wordt er ook niet echt wijzer van ...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Ik ga er vanuit dat je de wireless configuratie naar je (nieuwe)access point bedoelt?

Je kunt dat in de command line(CLI) wijzigen, open de terminal applicatie
en typ: sudo nano /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf

(hier wordt het wachtwoord van de lokale gebruiker gevraagd)

In de supplicant.conf staat iets zoals hieronder beschreven:

ctrl_interface=DIR=/var/run/wpa_supplicant GROUP=netdev
update_config=1

network={
ssid="YOURSSID"
psk="YOURPASSWORD"

# Protocol type can be: RSN (for WP2) and WPA (for WPA1)
proto=WPA

# Key management type can be: WPA-PSK or WPA-EAP (Pre-Shared or Enterprise)
key_mgmt=WPA-PSK

# Pairwise can be CCMP or TKIP (for WPA2 or WPA1)
pairwise=TKIP

#Authorization option should be OPEN for both WPA1/WPA2 (in less commonly used are SHARED and LEAP)
auth_alg=OPEN
}

Stel het juiste SSID(van je wireless accesspoint) in en je psk(pre shared secret=wachtwoord), en kies voor het juiste key management (WPA-PSK is de meest gebruikte)

save het bestand met ctrl-o en verlaat nano met ctrl-x

daarna in de terminal: sudo reboot