Het is een klein clubje fanatieke lui die proberen ervoor te zorgen dat de artikeltjes op Wikipedia objectief, relevant en goed onderbouwd zijn.

ook zijn zij degene die complete artikelen verwijderen. Naar mijn smaak schieten ze daar wel eens in door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere nieuwe pagina wordt handmatig door 2 mensen gecontroleerd, evenals iedere wijziging.

Vandalisme wordt hierdoor bijna direct aangepakt. Als je een pagina leeghaalt (niet doen hoor!) zal het 5 minuten later er gewoon weer opstaan.

De moderators op Wikipedia kunnen pagina's verwijderen die gebruikers hebben genomineerd tot verwijdering, en gebruikers bijvoorbeeld waarschuwingen geven.

Volgens Wikipedia is dit het functieprofiel van moderatoren: "Moderatoren spelen een rol bij het verrichten van algemene onderhoudstaken, zoals het bestrijden van vandalisme en het verwijderen van ongewenste pagina's. Ook bemiddelen moderatoren regelmatig bij discussies tussen gebruikers."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stel mensen gaan met elkaar in discussie en degene met de grootste mond...ehm... beste argumenten... wint en zodoende wordt het stuk gemodereerd.