Is er een Nederlands woord voor een throbber?

Dat is het icoontje wat draait in je browser als er een webpagina geladen wordt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit simpelweg zo'n woord is dat geen goede Nederlandse vertaling heeft, net zoals 'computer' bijvoorbeeld. Misschien komt 'statusindicator' nog het dichtst in de buurt.

De enige verwijzingen in Nederlandse teksten die ik kon vinden staan in de NL versies van de helppagina's van Firefox en Thunderbird. Daar wordt het icoon simpelweg 'throbber' genoemd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

throbber wordt aangeduid als "ronddraaiend ding".
De naam wordt ook gebruikt bij o.a ronddraaiende balletjes als genotverhogend sexspeeltje gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het word volgens mij aangeduid als pictogram maar dat is geen goede vertaling want throbber's zijn specifieker dan pictogrammen.