Wie heeft er een suggestie voor een goedkope router die zowel VLAN als normale utp's ondersteund?

Een vriend van mij heeft internet en tv via KPN, maar hij kan nauwelijks gamen omdat zijn experiabox zo dichtgetimmerd zit.
Om dit dus te verhelpen willen wij graag voor zijn modem een router plaatsen, maar omdat hij glasvezel heeft, moet zo'n router zowel vlan als normale utp kabels ondersteunen.

Heeft er iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

een router voor zijn modem heeft geen effect want dan heb je geen internet meer, je kan beter gewoon de goede poorten open zetten in je experiabox dan gaat online gamen gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft glasvezel, dus als je een VLAN router ervoor zet heb je wel degelijk internet. De experiabox zit dichtgetimmerd, portforwarden helpt simpelweg niet. Dit probleem proberen wij ook al langer dan een jaar op te lossen, zonder grote maatregelen toe te passen.
Koop een goedkope router (een van die op de volgende pagina, dan ben je vrij zeker) en plaats daar dd-wrt op. Dan zou dat volgens de uitleg op volgende pagina vlan moeten ondersteunen.