Hoe kan het dat ik onder wel wifi heb, maar boven niet?

Ik heb sinds kort een wifi versterker aangeschaft voor op de bovenverdieping. Mijn laptop/telefoon werken hier perfect op en ik heb ook veel meer wifi signaal, maar mijn tablet werkt niet. Onder heb ik vol bereik met mijn tablet, zodra ik naar boven ga valt de wifi weg en staat er constant: verifiëren en uiteindelijk authenticatieprobleem.

Enig idee hoe dit mogelijk is? en vooral, wat moet ik er aan doen?

P.s. Wachtwoordt is correct, en heb ook verbinding gemaakt via WPS knop. Bij beiden werkt het onder wel, boven (naast de versterker) niet meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat je zegt dat je het naast de versterker heb hangen kan het verplaatsen van de wifi versterker al helpen hangen er ook boxen o.i.d ? magnetische velden kan de zaak verstoren vraag is ook even omdat je zegt dat het beneden werkt weet je zeker dat de device op dat moment niet verbinden met het andere signaal ? van je gewone router ?

Het zou ook aan je tablet kunnen liggen, dat zijn wifi slecht ontvangt. In dat geval kun je er weinig aan veranderen denk ik.

Een wifi-versterker is niet altijd een goede oplossing. De wifi-versterker moet tenslotte wel zelf ook wat kunnen ontvangen van de modem. Een mogelijke oplossing is om via het elektriciteitsnet de afstand te overbruggen (met zogenaamde homeplugs) en dan een wireless access point boven neer te zetten. Helaas kan dan de wifi range extender weer op marktplaats.

Je geeft het probleem zelf al aan. Een wifisignaal is erg zwak naar 'boven' toe. Dus dan mag je daar nog zoveel versterkers plaatsen als je wilt, die hebben allen een zwak signaal dus gaan niet veel kunnen doen. Integendeel, doordat zij het verkeer tussen jou en router moeten afhandelen vertragen ze ook nog eens het signaal. (dat is wat alle wifiversterkers doen, ze versterken het signaal, maar vertragen het helaas). Trek dus een kabeltje naar boven en zet het draadloze acces point daar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100