Spel met vakjes waarbij je 5 balletjes op 1 rij moet zien te krijgen. Wie weet hoe dit heet ?

Ik ben hier vroeger helemaal verslaafd aan geweest en speelde dit altijd op playsite (bestaat niet meer). Hoe heet dit spel en is dit online te spelen.

Omschrijving spel: het ziet eruit als een GO bord en je moet zorgen dat je met balletjes, hor. vert. diag. 5 balletjes op een rij moet zien te krijgen. De bolletjes worden geplaatst net zoals bij GO, dus NIET in de vakjes zoals bij schaken of dammen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Gevonden!!!! Gomoku heet het! Dankzij het 2e antwoord gevonden op wiki.

Zijn er miss. mensen die dit online spelen ?

Toegevoegd na 27 minuten:
Hier alvast een tip van mij om dit spel te spelen, daag me maar uit, nlxovox
http://www.playok.com/en/gomoku/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Misschien Gobang .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gomoku is het! Dankzij jouw tip gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk ! Ik kwam op het idee van Gobang door jouw omschrijving van Go stenen . Dus er zijn meer Go- afgeleide spellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog even een vraagje: hoe kwam het dat je het spel vond ? Heb je gobang gegoogled ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah ik heb het al gezien . Het is hetzelfde spel .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zag ik net ook, maar kende hem onder Gomoku op playsite, Ik heb de eerst 3 potjes al gewonnen....heerlijk spel, thx man :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toppie!!!

Andere antwoorden (1)

Was het Marbles?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik denk dat ik weet wat je bedoelt, volgens mij
heet het iets met marble/marbles

Dit is iets soortgelijks : http://www.elkspel.nl/spelletjes/Behendigheid+spelletjes/Piraten+Diamanten.html

Toegevoegd na 9 minuten:
Bejeweld heeft er ook van weg...http://www.gamekong.nl/spelletjes/271-Bejeweld+Diamonds.html

Toegevoegd na 10 minuten:
gomuko! ok........... have fun!