Wat is het verschil tussen de navigatie van een website en de structuur van een website?

Navigatie betekent 'De wijze waarop bezoekers door de beschikbare pagina’s op de website kunnen surfen'.

Maar wat houdt het begrip 'de structuur van de website' dan in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

De structuur van een website is de logische structuur bezien door de ontwikkelaars. Navigatie gaat om de gebruikersinterface/gebruikeerservaring. De gebruiker wil prettig kunnen surfen, de ontwikkelaars willen een logisch constructie die zo min mogelijk aanpassingen nodig heeft en als er aanpassingen gedaan moeten worden, dat er dan geen ingewikkelde brei onbegrijpelijke code opduikt en een aanpassing van het ene weer ongewenste effecten heeft op andere plaatsen, vooral voor dat laatste is structuur belangrijk. CSS is een hulpmiddel daarbij bijvoorbeeld.