Kan je op wikipedia opties instellen bij willekeurige pagina?

Hiermee wil ik dus voorkomen dat ik de hele generatie aan vlinders en griekse verhalen in mijn beeld krijg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je nu precies? Wat wil je dan wel?
Cryofiel
10 jaar geleden
Welke vlinders en (of in?) welke Griekse verhalen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jullie zijn bekend met de willekeurige pagina knop in wikipedia? Ik was benieuwd of je bij deze optie ook onderwerpen kunt invoeren of blokkeren die die dan niet pakt. Dat ik bijvoorbeeld instel dat hij alleen de pagina's pakt die betrekking hebben tot computer. Momenteel is het zo dat bij 9 van de 10 willekeurige pagina's ik een pagina krijg met grieks, vlinders of een plantensoort. Wat ik erg vervelend vind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha, nu snap ik je vraag. Als ik dat doe krijg ik negen van de tien keer iets topografisch, dus een plaats in verweggistan.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ik begrijp nu ook ineens wat je bedoelt. Ik heb die "willekeurige pagina" mogelijkheid nooit gebruikt. Als ik het probeer krijg ik achtereenvolgens pagina's over de Griekse letter kappa, een kever, een rivier, een slak, een brouwerij, een dorp in Frankrijk, een kreeft, een sprinkhaan, een krab, een dorp in Slovenië, een vlinder, en de Papendrechtse Korfbalclub.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dus jij hebt twee dorpen. Valt nog mee. Wessel: ik kan mij niet voorstellen dat als je nog twintig keer klikt je weer vaak een vlinder en een Grieks verhaal krijgt. Ok, dorp in Frankrijk, slakkensoort, spinnensoort, vissensoort, film, dorp in Indonesië, keversoort, sprinkhaansoort, vlindersoort, insectensoort, vlindersoort, moeras in Zweden.... dus toch ook nog 2 van de 12 een vlinder! Ik vermoed dat vlinderlogen erg gek zijn op wikipedia!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IK had alle opties al doorgenomen maar ik dacht misschien is er ergens een hidden option ervoor die iemand gevonden had. Maar ik heb vanacht even een mailtje gestuurd naar de makers van wikipedia met het idee en een voorbeeldscript om het mogelijk te maken. Wie weet wat er van komt.

Antwoorden (1)

Nee, helaas, je kunt daar geen opties instellen. Dat jij vaak vlinders en Griekse verhalen krijgt is wel heel bijzonder. Het was mij al opgevallen dat ik vaak topografische zaken krijg (plaatsnamen) en dat is niet alleen mij opgevallen: http://tomkooij.wordpress.com/2006/05/26/wikipedia-willekeurig/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel. Ik had heel google al afgezocht maar ik dacht misschien is er ergens een hidden option die iemand toch gevonden heeft. Dan maar een aantal keer vaker klikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Achja het is niet een ramp. Was handig geweest en had wat frustratie gescheeld als de optie beschikbaar was. Ik stuur een berichtje naar Wikipedia met het idee.