Wat zijn de criteria die ervoor zorgen dat een site bovenaan komt bij een zoekopdracht?

Als ik LCD-tv intik, krijg ik 245.000.000 resultaten.
aan de hand van welke criteria wordt bepaald wie de winnaar is van die 245 miljoen resultaten?
ik bedoel dan de organic search

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, ik zat er naast...
rose
14 jaar geleden
Daar zou je dan een plusje voor krijgen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Chris871: Jij zit gewoon een vraag te stellen waar je zelf het antwoord al op weet...
(zie je reactie bij Charlize) en daar dan ook nog commentaar op...!

Het beste antwoord

Je hebt betaalde resultaten (zgn gesponsorde links) en niet-betaalde resultaten, die duidelijk als veschillend herkenbaar zijn.

Voor de niet betaalde resultaten heeft Google een geheim algoritme aan de hand waarvan pagina's worden gerangschikt. Ze proberen te kijken naar de beste geschiktheid voor de vraagsteller.

Ze kijken naar het aantal keren dat de zoekwoorden op de pagina voorkomen, de relevantie van de tekst, het aantal relevante links naar de pagina en zo nog een hele reeks andere factoren.

Als je hoog wilt scoren in de Google Ranking doe je er goed aan allereerst maar eens een hele goede, voor gebruikers nuttige, site te bouwen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij onderstaande sit kun je het een en ander vinden over zoekmachineoptimalisatie, de 'wetenschap' van het Google onder de baard kriebelen...
rose
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meest complete antwoord.

Andere antwoorden (1)

'Link building'

wanneer je een goede site opzet gaat dit vanzelf komen. Mensen gaan linken naar jou site. Wanneer de zoekmachine merkt dat vele andere sites naar jou linken gaat hij die site als 'beter' beschouwen. het aantal zogenaamde link-ins is hier belangrijk en quasi de enige manier om de site hoger te laten scoren in de algemene zoekresultaten.

een ander belangrijk aspect zijn meta-tags. De tags die zoekmachines scannen en deze zouden de trefwoorden moeten bevatten van jou website.

daarbovenop gaan sommige zoekmachines ook in content kijken (google is er eentje van). En daar gaat hij dus zoveel mogelijk aan referenties zoeken. Dit zoeken naar referenties noemt men ook wel eens 'datamining'. Datamining bestaat uit een aantal complexe algoritmes die alle verzamelde data gaan vergelijken om de meest relevante (met de meeste overeenkomsten) sites voor een bepaalde zoekterm te gaan tonen. Dit wil zeggen dat de sites met de meeste data overeenkomsten ook hoger zullen scoren.

Het is dus een combinatie van vele zaken.