Hoe kan ik sneller internet krijgen? (zie uitleg)

Ik heb thuis draadloos internet. We hebben een aantal laptops draadloos aangesloten op onze router. Dit is een Linksys Wireless-G 2.4 GHz (54 Mbps). Vaak hebben we dat internet er ineens uit valt. We moeten dan de router opnieuw opstarten om weer internet te krijgen. Als Ik bijvoorbeeld een video op youtube wil uploaden, vliegt hij er al gelijk uit, ook al is het een hele kleine video. We de router al een aantal jaren dus misschien wordt het tijd voor een nieuwe?

Zoja, welke router bevelen jullie mij dan aan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Ik had hier ook vaak last van. 3 laptops, 2 smartphones en regelmatig familie en vrienden die op mijn wifi zitten. En ik had precies dezelfde router als jullie. Sinds een ca. jaar heb ik de Linksys E4200 en daarmee heb ik nooit meer die problemen gehad. Echt een aanrader. Ik heb trouwens UPC Fiber Power internet, als julie iets vergelijkbaars hebben is een andere router waarschijnlijk de oplossing.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op kieskeurig.nl heb je volop keuze :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo! Ontzettend bedankt voor je reactie! Wij hebben een internet verbinding bij Telfort. Ik ga zeker nadenken over de Linksys e4200. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan :) Maar voordat je deze (vrij dure - vind ik tenminste) router aanschaft: kijk even naar de snelheid van je internet. Heb je adsl, of is Telfort tegenwoordig ook kabel? Want als het nog steeds adsl is, kun je misschien het probleem ook oplossen met een andere modem die goedkoper is. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere router bedoel ik natuurlijk.
Ja ik denk dat het ligt aan een verouderde router. Er is heel veel keus wat betreft routers. Het gaat eigenlijk om je budget. Ik raad je aan om een Mediamarkt Filiaal te bezoeken. Ze hebben veel keus en een goede service. Ik heb bij de bronnen een linkje toegevoegd naar een Sitecom Router. Het is een goede router. Zoek een router met N Technologie. Die hebben meestal 3 antennes en vergroten de bereik.

Ps. een goede tip is het gebruik van stroomnetadapters. Kijk bij bron 2 (stap 7).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de N Technologie.. die vergat ik te vermelden. :) +
Deze wordt op tweakers zeer goed gewaardeerd:

http://tweakers.net/pricewatch/251996/tp-link-tl-wr1043nd.html#tab:info

Er staat bij deze router ook een hele goede uitgebreide review van een tweaker. Kost "maar" 45 euro.