Waarom gaat mijn internet steeds aan en uit?

ik heb een router van Sitecom en elke keer als ik op internet ben dan gaat er na een tijdje me internet uit en een half seconde later komt die weer terug en dat gaat steeds opnieuw en opnieuw
en ik heb een provider van UPC

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken de oorzaak of oplossing niet precies, maar ik weet wel dat ik toevallig gisteren hetzelfde heb ondervonden met een goedkope oude router van Belkin. Hij gaf wel signaal door, maar verstoorde het blijkbaar.
Na een paar weken van geklungel met internet, dacht ik "voordat ik boos de provider ga bellen, zal ik eerst eens alle routers en troep ertussenuit halen en de PC rechtstreeks op het modem aansluiten". Toen bleek het perfect te werken en voor mij was dus de oplossing: goedkope oude router in de prullenbak en een nieuwe kopen. Ze kosten maar een paar tientjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom gaat mijn internet steeds aan en uit?
Ik had dat probleem ook. Met ziggo. Blijkt dat Ziggo bij hun thuis steeds resetten. En kan jij ook opnieuw beginnen.
Nu heb ik op advies van MyCom een duurdere rauter gekocht.
Nooit meer uitval gehad. Probleem opgelost.

Het beste antwoord

Klinkt alsof er een storingsbron het wifi signaal verstoort. Een bekende is de magnetron maar ook je telefoon kan dit veroorzaken.

Wifi Routers werken op Ghz 2,4 en Ghz 5,0 signaal. Indien er andere apparaten (mobiele telefoons, draadloos apparatuur kortom alles wat met een netwerkapparaat kan verbinden) op hetzelfde signaal gaan werken, kan het storing in je signaal veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had helemaal gelijk, ik heb me oude router verwisseld en kreeg van UPC de nieuwste wij hadden een hele oude router