geen internet op windows maar mac geen probleem

Sinds vanmorgen hebben we op geen enkele windows computer nog internet. Er schijnt een probleem te zijn met de toewijzing van de dns. De computers hebben tot 1 uur afgelopen nacht gewoon verbinding gehad en daarna is er niks meer gebeurd.

Mijn macbook daarentegen doet het gewoon en er lijkt helemaal niks aan de hand te zijn met het internet.
Alle computers draaien op windows7 en hebben een goeie antivirus draaien.

Er is verbinding van UPC 60MB met een sitecom router. De mac heeft contact via het modem of via de router, beide geen enkel probleem.

Iemand dit eerder meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, Windows -1, Mac + 1000.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind ik ook maar het moet wel werken he

Antwoorden (3)

Eerst natuurlijk de router even stroomloos maken en dan opnieuw proberen. Als dat niet helpt, op een Windows PC doen: Uitvoeren->CMD->Ipconfig
Wat je dan ziet, kun je hier toevoegen aan je vraag, misschien kunnen we daar wat uit aflezen.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb vrij veel informatie daar staan. IPv4-adres is overal een 192 adres en de subnet is een 255 adres en de standaardgateway is een 192 adres. Geld voor zowel de ethernet adapter als voor de tunnel adapter.
escape
13 jaar geleden
Dat klinkt goed. Zo te zien krijg je keurig een IP-adres uitgedeeld.
Windows ps even opnieuw opstarten doet vaak al wonderen. Ip adressen worden voor een bepaalde tijd afgegeven door de router. Inloggen via je macbook op de router en kijken welke machines verbonden zijn met de router. Eventueel het log van de router deleten.
Anders de router rebooten. Dit kan door de stekker eruit te trekken en even te wachten (10S); Dan de router weer aanzetten. de routertabellen worden dan weer gevuld als de windows pc's weer contact maken met het netwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Router en server als die er is opnieuw opstarten, daarna de PC's dan werkt het meestal weer.