Wanneer ik een filmpje afspeel hoor ik het geluid wel maar zie geen beeld, hoe kan ik het beeld erbij zien?

Wanneer ik een filmpje op de YouTube site zelf kijk is er niks aan de hand. Wanneer ik een youtube filmpje op facebook aanklik is er alleen maar geluid en het beeld is grijs. Verder kun je op Facebook zelf filmpjes neerzetten en ook daar van hoor ik alleen geluid en het beeld blijft zwart. Verder heb ik hetzelfde bij Windows Movie Maker.
Bij uitzendinggemist heb ik ook alleen geluid, maar wanneer ik het filmpje op fullscreen zet heb ik wel beeld.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik altijd beeld heb?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
14.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien ligt het aan de computer, probeer het eens op een andere.

Het beste antwoord

Dat probleem kan diverse oorzaken hebben, dus je zult zelf moeten kijken welke oplossingen wel/niet werken. Om te beginnen is het verstandig om, voordat je een video gaat afspelen, via Extra > Geschiedenis wissen (bij Firefox) je browser even goed op te schonen en alle cookies te verwijderen. Verder moet je controleren of je de meest recente versie van Adobe Flash Player hebt geïnstalleerd: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/
Vervolgens kun je nog kijken of het helpt wanneer je de hardwareversnelling van de video uitschakelt: klik met je rechter muisknop op een (YouTube)video, klik op Instellingen, en haal het vinkje voor Hardwareversnelling inschakelen weg.

Omdat het probleem zich in jouw geval ook voordoet bij Windows Movie Maker, verwacht ik eigenlijk dat het probleem een andere oorzaak heeft: óf de videokaart van je pc is niet zwaar genoeg, óf het stuurprogramma van de videokaart moet worden bijgewerkt. Kijk daarvoor even op de website van de producent.
Pieter2011