Bij welke videowebsite is het niet mogelijk om een filmpje te downloaden?

Als ik een video op Youtube, Dailymotion of Vimeo zet is het altijd gemakkelijk te downloaden en verder te verspreiden en dat wil ik niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Niet mogelijk" is wel erg stellig. Moeilijker is een beter benadering.
Het is n.l. altijd mogelijk.
Niet op internet zetten is veiligst. :)

Antwoorden (1)

Dat is het geval op video sites die een vorm van DRM hebben ingebracht. Dat staat voor Digital Rights Management en moet het kopiëren van materiaal voorkomen.

Voorbeelden hiervan zijn Uitzending Gemist en RTL XL. Je zult het bij user generated content websites als Vimeo en YouTube niet snel aantreffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is voor mij niet mogelijk om filmpjes te plaatsen op Uitzendinggemist en RTL-XL, daar ben ik niet toe gemachtigd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ook niet wat jorisw beweert azerty.
Sterker nog wordt ook genoemd: " user gerelateerd content websites" (Dus waar je zelf wel wat kan plaatsen.)
Maar ook bij deze websites (Uitzending Gemist en RTL XL) kunnen de filmpjes gedownload worden (niet makkelijk maar het kan).