Ik heb een linksys ea2700 router en deze leverde maar 10 mb terwijl hij 60 mb moet leveren zonder router haal ik wel 60 mb wat kan de oorzaak zijn?

Heb al contacy gehad met ziggo en deze hebben me aan geraden eerst zonder router en dan met router te testen resultaat zonder 60mb met 10 mb.
Router is net nieuw

Toegevoegd na 1 uur:
We hebben de router bedraad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is handig om te vermelden of de computer verbonden is met een kabel of dat het draadloos is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens met een andere Utp kabel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk op de utp-kabel of daar Cat 5E of Cat6 op staat. Dat zijn tegenwoordig de goede.

Het beste antwoord

Controleer via Speedtest.nl hoeveel je daadwerkelijk haalt. Als je de kabel naar je PC zelf hebt gemaakt, houd je dan wel aan de kleurcodes. Je kan niet zomaar de draden op een RJ-45 stekker zetten. Controleer de maximale snelheid van je netwerk kaart op je PC en of deze ook wel goed ingesteld zijn. Het is namelijk mogelijk om deze op bv. 10Mb full of zelfs half duplex te zetten. Hij zou op automatisch moeten staan, of in ieder geval 100Mb full duplex.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb op het forum gekeken van de Ziggo-gebruikers en daar staan niet specifiek klachten over deze router.
Probeer eens of er een software update beschikbaar is en zo als voorgesteld een andere kabel.

Dan alles uit, modem en router.
Eerst modem aan en wachten tot de juiste lampjes branden.
Dan pas de router aanzetten.

In principe moet dan alles goed werken.
Bedraad moet je dan in de buurt van de 60 Mb komen, draadloos is het altijd minder, soms zelfs op korte afstand al een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie maar zou het mogenlijk wezen dat ik een netwerkkaart er los in moet zetten het netwerk gedeelte zit geintrigeerd op het moederbord en ik kan niet kijken op welke snelheid die werkt.
Ik had al een cat6 kabel aan gesloten maar deze is denk ik stuk want hij geeft geheel geen signaal door.
We blijven door zoeken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je rechtstreeks met de kabel van Cat6 57 Mb haalt, heeft Ziggo geen probleem, want je krijgt dan een goed signaal. Jij hebt dus ergens een probleem. Het is niet je netwerkkaart, want die haalt 57Mb.
Het is dan ook niet die primaire kabel. Heb je meer kabels, probeer die dan.
Ken je iemand met een andere router. Probeer die.
Zelfs nieuwe dingen kunnen stuk zijn. Kijk eens op forums voor meer tips. Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeden middag bedankt voor de hulp die ik kreeg.
Het probleem is op gelost de kabel van de router naar mijn computer bleek stuk te zijn en nu haal ik wel 60mb.