Is met een gratis versie VPN verbinding je internet verkeer echt versleuteld en beveiligd tegen afluisteren en aftappen??

Ik heb uit de appstore een Gratis versie VPN verbinding en op me pc heb ik Firefox met ingebouwde VPN verbinding bijde VPN verbindingen maak een verbinding met een land buiten Europa . Ik vraag me af of de FBI En de AIVD dan nog kunnen afluisteren meekijken met het internetverkeer

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Gratis of niet gratis maakt niet uit voor kwaliteit van versleuteling. 100% beveiliging tegen afluisteren en aftappen is er niet, maar met een VPN verbinding maak je de kans kleiner.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"100% beveiliging tegen afluisteren en aftappen is er niet" Ja die is er wel, maar niet voor de gewone man.
Je kunt niemand vertrouwen hier in... Immers wat is het verdienmodel van die gratis VPN? En waarom als veiligheid en anonimiteit voorop staat toch alles gratis willen hebben? Gewaarborgde veiligheid en anonimiteit kost gewoon geld, iemand die de dienst aanbiedt moet overal ter wereld zogenaamde "exit-nodes" huren en waar doet hij dat dan van, het zal geen filantropische instelling zijn.

Dus nee, je kunt niet 100% vanuit gaan dat waar jij niets voor hebt betaald het ook daadwerkelijk is. En als gratis toch je ding is want je hebt het geld simpelweg niet, neem dan Whonix, da's opensource en heeft een schare trouwe community.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Voor de echte complotdenkers; is die gratis VPN niet een truuk van een geheime dienst?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, Tinus zo denk ik dus ook altijd :-) Gratis wifi vertrouw ik om die reden ook nooit, niet persé de BVD maar zo'n grapjas die mijn verkeer afluistert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Dus nee, je kunt niet 100% vanuit gaan dat waar jij niets voor hebt betaald het ook daadwerkelijk is." Maar waarom daar stoppen? De echte complotdenkers pak je dan dus gewoon met een betaalde dienst. Verdien je er nog aan ook als overheid. :D Ofwel als je er wel voor betaalt is dat ook geen garantie. De meeste VPN-diensten die gratis aanbieden doen dat naast hun betaalde premiumpakketten, de betalenden betalen het dus voor de freeloaders lijkt me. Dat verdienmodel heet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Freemium
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Maar waarom daar stoppen? De echte complotdenkers pak je dan dus gewoon met een betaalde dienst." Ja, daarom schoof ik met m'n antwoord ook een beetje naar de opensource hoek toe... :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, freemium als in een afgeknepen gratis VPN totdat je het volle pond betaalt dus... geen gek idee eigenlijk.