voor het portforwarden heb ik mijn ip4v adres nodig maar die staat er niet als ik ipconfig doe in cmd , op mijn andere computer wel is zelfde ?

voor het portforwarden heb ik mijn ip4v adres nodig maar die staat er niet als ik ipconfig doe in cmd , op mijn andere computerstaat die er wel tussen is die dan op de computer waar die niet staat hetzelfde ? zijn allebei op zelfde router aangesloten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Het EXTERNE IP-adres is voor beide computers hetzelfde, tenminste als ze op dezelfde router zijn aangesloten en gebruikmaken van dezelfde Internetverbinding. Het INTERNE IP-adres is voor elke computer verschillend.

Je EXTERNE IP-adres kun je eenvoudig achterhalen via http://www.whatismyip.com/ .

Je INTERNE IP-adres zou je, zoals je al schrijft, via ipconfig moeten kunnen zien. Als dat niet lukt, kun je "ipconfig /all" proberen (zonder de aanhalingstekens). Je zou ook in je router kunnen kijken welke IP-adressen hij heeft uitgedeeld.

Cryofiel
11 jaar geleden
Voor het geval je niet weet hoe je in je router kunt komen, kun je nogmaals het commando ipconfig /all uitvoeren en het ip adres wat achter "Gateway" staat is je router. Het ip adres wat voornamelijk gebruikt wordt door een router is een .254 of .1

Deze voer je vervolgens in in je browser en selecteer enter. Bijvoorbeeld: 192.168.1.254 of 192.168.1.1