Moet je met een Tablet ook een apart internetabonnement aanschaffen?

Ik heb er dus absoluut geen verstand van. Ik heb een laptop met draadloos internetverbinding en wil nu een tablet aanschaffen voor op vakantie of in de trein etc.
Maar hoe zit het met de internetverbinding? Is het noodzakelijk daar een apart internetabonnement voor aan te schaffen of is een Tablet altijd bedoeld om via wifi te internetten? Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt? En wat betekent Android?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Dit hoeft niet, als jij je tablet alleen op WiFi netwerken wilt gebruiken.

Ben je veel onderweg; Er zijn tablets die 3G of 4G ondersteunen, 4G heb je dan nog niet zo heel aan.

Gebruik je hem vooral waar WiFi beschikbaar is; Dan raad ik je aan om een goedkopere variant te nemen want de 3G en of de 4G versies zijn wat duurder.

Kortom je hebt dus geen internet abonnement nodig, het kan wel maar dan zul je goed moeten opletten bij de aanschaf.

Je kunt het vergelijken met mobiel internet via je smartphone.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve bovenstaand: als je al een smartphone met internet abonnement hebt, kun je die vaak gebruiken als WiFi hub en dan kun je dus 'het internet' van je telefoon gebruiken voor je tablet. Even navragen bij je provider of dat kan en wat het kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien kan je even kijken op www.mobielinternet.nl , dat is een vergelijker voor mobiel internet. Daar kan je snel zien wat het beste voor jou is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Android is een besturing systeem en mocht je wifi hebben dan kan je daarop op internet en hoef je geen abonnement te nemen.