Waar staat de niet gelezen reactie voor bij een mail?

Ik heb een tijd terug een hele belangrijke mail naar mijn tweede werkgever gestuurd. Dit gaat om mijn loonbelasting verklaring. Deze moest gewijzigd worden.

Ik heb dus ook een lees/ontvangstbevestiging mee gestuurd.
Nu ruim 3 maanden later, ontvang ik ineens deze bevestiging:

Onderwerp Niet gelezen: Loonbelastingverklaring
Uw bericht is verwijderd zonder te zijn gelezen op woensdag 8 mei 2013 17:53:28 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.

Is dit wat ik denk dat het is?

10 jaar geleden
in: Internet
3.1K

Het beste antwoord

Ik weet niet wat je denkt, dus DIE vraag kan ik niet beantwoorden. Ik kan je wel vertellen wat het is. Als je een dergelijk bericht opent, vraagt de computer of je een bevestiging wilt sturen. Dan kun je het bericht 'stiekem' lezen, of je kunt het bericht laten verzenden. (Maar dat wist je natuurlijk al.)
Maar je kunt een bericht natuurlijk ook verwijderen zonder het te openen.

Dat is in dit geval blijkbaar gebeurd.
Ik zou die mail dus maar even uit de sent-box vissen en opnieuw versturen. Misschien eerst even bellen en uitleggen dat er iets mis is gegaan. Houd het voorlopig op een vergissing. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit dit bericht blijkt dat uw huidige werkgever het mailtje ongeopend heeft verwijdert.

Waarom weet ik niet en wat jij er bij bedenkt kan ik alleen maar gissen.

Voor de zekerheid zou ik deze melding uitprinten en goed bewaren, neem nogmaals contact op met uw werkgever (telefonisch) om de wijziging alsnog gedaan te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt erop dat jouw mail in de spambox van die werkgever terechtkwam en nu definitief ongelezen verwijderd is.
Zulke belangrijke informatie moet je nooit per mail verzenden, maar aangetekend per briefpost. Of zelf bij de werkgever langsgaan om het persoonlijk te verzoeken.
Amadea
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik had de werkgever (uitzendbureau) gebeld en zij hebben mij zelf gevraagd dit via de mail door te sturen :-S
Dan ga ik er toch vanuit dat het goed gaat, dus vandaar dat ik het wel via de mail gedaan had.
Amadea
10 jaar geleden
Is het wel een gewoon e-mailadres wat je ervoor gebruikte? Als je het bijvoorbeeld met tsjakka@hotmail.com deed, kan ik mij voorstellen dat het in de spam terecht komt...
HeerVoldemort
10 jaar geleden
voornaam@achternaam.nl Dus ja, wel een aardig normaal adres zou ik zeggen ;-)
Bij sommige e-mailprogramma's kan de ontvanger een e-mail lezen zonder deze te openen. Alleen wanneer de e-mail wordt geopend, ontvangt de verzender een leesbevestiging. Het is dus onduidelijk of de ontvanger je e-mail wèl of niet heeft gelezen.

Mijn advies is: neem contact op met de ontvanger van je e-mail en zorg dat je hem of haar persoonlijk spreekt, dus bijvoorbeeld telefonisch. Dan kan hij of zij aangeven of hij of zij de e-mail heeft gelezen.