Hoe krijg ik het Share Bannertje weg bij een Wordpress Theme?

Het is een Theme van ThemeSquirrel, en er zit zo'n irritant balkje aan de linkerkant van de website. Ik kan et nergens vinden in de FTP, iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Als het om de de sharebar gaat die ook op de themesquirrel.com site staat gaat het waarschijnlijk om een plugin die wibiya heet. Maar omdat ik jouw site niet gezien heb weet ik dat niet zeker.

Wat je zou kunnen doen is op je WordPress admin page bij plugins zoeken naar een plugin die wibiya heet of een andere share plugin en deze te deactiveren. Vervolgens moet je je site checken of alles nog goed werkt. Waarschijnlijk is de sharebar nu weg.

Werkt het niet, dan kan het zijn dat de toolbar in de websitecode staat. Hiervoor moet je wel een beetje kennis van html hebben.

Download de themefiles via je ftp (wp-content - themes), maak wel een backup en check dan vooral je header.php en footer.php. Open dan de bestanden in kladblok en zoek of je code met wibiya of sharebar oid er in vindt. Verwijder deze code op de juiste manier van begin hiervan tot eind hiervan. (van
tot
Nogmaals als je geen verstand hebt van html kun je hier beter afblijven.

Vervolgens kun je de aangepaste bestanden weer uploaden via ftp (overschrijven), controleer per bestand of je website nog werkt zodat je kunt zien welk bestand het probleem geeft.