kan ik op 1 website zowel google adsense als affiliate marketing toepassen?

Ik lees nergens of dit nu wel of niet kan/mag. Want mijn website in aanbouw bevat gedeelten die interessant zijn voor google adsense maar ook andere gedeelten juist voor affiliate marketing.
En aangezien ik nu nog 'makkelijk' veranderingen kan doen en mijn werkwijze kan aanpassen wil ik dit graag weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Als jij zelf eigenaar bent van de content op de website & geen illegale activiteiten onderneemt, dan mag je plaatsen wat je wil. Let op dat je Google Adsense niet op een manier integreert zoals Affiliate Marketing. Het is bij Google Adsense namelijk verboden om bezoekers uit te nodigen te klikken op de banner of de tekst.

Ook is het over het algemeen handig om niet al te veel reclame te tonen op je website & wellicht het beperkt te houden tot één van de twee en daar je content ook op aan te passen. Het gaat om de meerwaarde van je site voor de bezoeker. Als die er is dan kun je via beide kanalen voldoende verdienen.