Is er een manier om email op te slaan?

Ik gebruik het programma Windows Live (hotmail) en wil de mail opslaan in een map die ik kan bewaren. Bijvoorbeeld in de map Documenten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
38.2K

Antwoorden (8)

Je zou de gegevens kunnen kopiëren en in een Word-document kunnen plaatsen en deze opslaan in een map.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of een printje maken en deze via paint opslaan en zo in een map bewaren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Wanneer je de mail geopend hebt ga je met de cursor staan waar je de gegevens graag van wil bewaren. Deze tekst selecteer je (bijvoorbeeld door de linkermuisknop in te drukken en vast te houden tot aan het laatste woord dat je wil hebben) en daarna rechtermuisknop en kopiëren. Open daarna Word en plak hier je tekst in een document (rechtermuisknop-plakken). Ik weet niet welke versie je hebt van Word maar in versie 2007 ga je dan naar linksboven, naar de officeknop. Dan selecteer je "Opslaan als" en geef je het document een naam. Kijk ook even waar je het document wil opslaan op je pc/laptop, dat kun je dan ook meteen selecteren (bovenaan "opslaan-scherm" in de balk kun je zoeken waar het mapje staat). Op de knop opslaan klikken en klaar.

Wat betreft een printje maken kun je me een PB-tje sturen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt hem ook opslaan als concept voordat je hem verzend.. dan is de mail voor altijd opgeslagen bij je map concepten. Of je kan een eigen map aanmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
zie mijn reactie bij mevr. stemband :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is (met betrekking tot de wens van nmd) het verschil met bewaren in postvak in? Dit helpt toch helemaal niet? En jouw antwoord geldt ook alleen voor mail die je stuurt, niet voor die je ontvangt.
Ja.

Hotmail kan sinds enige tijd ook het POP3 protocol aan. Een systeem om je email op te vragen in een mailprogramma op je eigen computer. Ik gebruik zelfthunderbird om mijn mail op te halen. je kan bij dat soort software zelf besluiten of de mail die je naar je computer overhaalt op de hotmail server moet blijven bestaan, of daar verwijderd moet worden.

Je kan dus besluiten dat thunderbird alle email ophaalt en gewoon opslaat, danwel dat je alleen nog thunderbird gebruikt om je mail te lezen.

Groot voordeel is dat alle email automatisch elke * minuten naar je computer gehaald wordt, en je niet telkens naar een website moet om je mail te lezen.

Uitleg over hoe je eea in thunderbird moet opzetten: http://blogs.howtogeek.com/mysticgeek/2009/03/16/how-to-add-hotmail-to-thunderbird/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opslaan als concept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op printen klikken en dan als printer PDF kiezen (in de plaats van je echte printer)
Dan slaat hij je e-mail op als PDF.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb jouw methode zopas getest,..
Lijkt me ook de eenvoudigste en efficiëntste methode. Printen/opslaan als PDF Is ook een goede methode op een mail als bijlage aan iemand te forwarden of gewoonweg als bijlage in een nieuwe opmaak.
Mails opslaan: Download Windows Live Mail Desktop. Laad je e-mails in en sla elke gewenste e-mail gewoon op met de knop "opslaan als". Het is zo simpel als wat. Goeie vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je aangemeld bent bij je Windows Live Hotmail account en je heb je Postvak In voor je neus, kijk je aan de linker kant waar kopjes staan als postvak in en concepten, verwijderd etc.
Als je helemaal naar onder scrolt, zie je het kopje 'Mappen Beheren'. Klik daarop.
Nu heb je een nieuw scherm en zie je het kopje 'nieuw'.
Klik daar op en maak je map aan met je zelfgekozen naam daarvoor, dus bijvoorbeeld 'Documenten'.

Ga nu weer terug naar je postvak in, selecteer de berichten die je in je nieuw aangemaakte map zou willen hebben, klik op 'Verplaatsen naar' en klik op de naam van je map.

Tadaaaa!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste oplossing blijft in dit geval een chat/mail client.

Zoals al eerder vermeld kan je pop3 gebruiken bij hotmail en ook kan je gemakkelijk webmail accounts toevoegen.

Om je mail op te slaan raad ik aan om evolution of mozilla thunderbird te downloaden, ik adviseer evolution http://www.gnome.org/~sragavan/windows/Evolution-2.24.0.exe , een keer goed instellen en je kan alles automatiseren en sorteren.

Als je ook graag je hotmail contacten wilt opslaan dan kan dat gemakkelijk met de super veilige chat client Pidgin http://www.pidgin.im/ , hiermee kan je niet alleen op msn maar op IRC, ICQ, Google talk, Yahoo, jabber en veel meer en dat allemaal tegelijk.