Waarom kan ik sommige sites niet bezoeken/zien, als ik de cookies (voorwaarden) niet accepteer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

omdat sites vanaf nu verplicht zijn te melden dat er cookies opgeslagen worden.

Cookies zijn kleine bestandjes die voor jouw opgeslagen worden om het gebruik van de site voor jouw te verbeteren. Dit moet jij accepteren.

Sommige sites hebben dat nodig, voor anderen is het heel erg handig, maar jij moet het accepteren voordat ze jouw toelaten op de site, omdat er anders cookies opgeslagen moeten worden zonder dat jij toestemming hebt gegeven.

Toegevoegd na 36 seconden:
cookies worden daarnaast vaak gebruikt om reclame beter op je in te spelen, dat is waar mensen vaak problemen mee hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het als een advertentie voordat je een YouTube filmpje mag kijken; Ze willen dat jij iets voor hen doet. Die cookies zorgen voor specifieke advertenties op websites die voor jou interessant zouden kunnen zijn. En daar verdienen hun weer geld mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een wet in werking getreden dat wanneer een site cookies gebruikt, daar toestemming voor moet worden gevraagd.

Bijna elke websites gebruikt cookies. De reden is vaak dat websites zelf "slecht" zijn in dingen onthouden. Vooral als het instellingen betreft, die je maakt op een website.

Cookies zijn er voor allerlei redenen. Ik zal er een paar opnoemen
*- Om de site goed te laten werken. Bijvoorbeeld online mail. Een dergelijk programma kan zelf niet onthouden dat je ingelogd bent. Daarvoor wordt een cookie gebruikt, die op je PC gezet wordt.
*- Om webstatistieken te tellen. Daarbij worden gegevens onthouden. B.v. of je de site al eerder bezocht hebt, of een bepaalde pagina. Deze worden voor de website gebruikt om b.v. te zien hoeveel bezoekers nieuw zijn en hoeveel bezoekers vaker komen. Weinig bezochte pagina´s kunnen b.v. een technische fout hebben, of slechte inhoud. Een website eigenaar kan dan initiatieven nemen om die pagina te verbeteren.
Aangezien het programma zelf niet bijhoudt of jij wel of niet eerder bent geweest, want je geeft daar geen gegevens over op, wordt de cookie als een hulpbestandje op de PC gezet. Staat daar een getal 3 in dat weet de website dat er een bezoeker is geweest die 3x de site bezocht heeft.
Er worden geen persoonlijke gegevens als naam, adres e.d. opgeslagen in cookies.
Er worden in de statistiek programmatuur alleen aantallen nieuwe en terugkomende bezoekers getoond.
*- Allerlei onderdelen die van een andere websites gekoppeld wordt op een website plaatsen cookies om dingen te regelen. Zoals facebook like knoppen en andere sociale media knoppen. Om likes te tellen. Ook Advertenties van andere websites plaatsen cookies, om te zien weke adverteerder veel bezoekers naar hun site stuurt.