Hoeveel kan je verdienen per bekeken video op Youtube? (zie beschrijving)

Hey
Ik denk eraan om een resem video's up te loaden op youtube (en verwacht per video tussen de 80 000 - 120 000 views te kunnen behalen).
Ik denk er ook aan om een adsense account te koppelen.
Nu mijn vraag is of hoeveel ik kan verdienen per view (als beginneling)?

Krijg je geld per 1 view, 1000views of als de klanten op reclame klikken (n hoeveel is het dan?)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus nogmaals als ik geen 'partner' heb op youtube

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Adsense werkt per click. Dus zodra iemand op de advertentie klikt ontvang jij geld. Als je filmpje 2 miljoen keer bekeken wordt en er klikt niemand dan krijg je dus niks.
Het bedrag dat je krijgt is afhankelijk van welke advertentie er getoond wordt. Hier moet je wel nog belasting over betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar jij eigenlijk naar op zoek bent is de "conversie" (hoeveel procent van de bezoekers klikt op jouw advertenties). Dit hangt bijvoorbeeld af van in hoeverre de advertenties die getoond zijn overeen komen met jouw video (zijn ze nuttig?).
Dat heb je met Adsense helaas niet geheel zelf in de hand, dus dat is afwachten.
Wat je wel zelf deels in de hand hebt is het onderwerp dat je kiest. Zo krijg je meer voor bijvoorbeeld reclames over auto's dan over wortels. Je kan via de Google Keyword tool uitvinden op welke woorden je veel kan verdienen en welke niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
YouTube Partners mogen hun verdiensten niet bekend maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor wat losse cijfers, zie tweede bron.