Zijn pollland.nl en panel.intomartGFK.nl veilige sites om geld te verdienen?

Sinds kort doe ik mee aan enquetes op bovenstaande sites. Je krijgt dan een vergoeding in de vorm van een cadeaubon of bij de eerste site zelfs 10 euro cash op je rekening als je aan wat onderzoeken hebt meegedaan. Ik vraag me af of deze sites betrouwbaar zijn, zo zien ze er wel uit naar mijn mening. Graag een reactie van iemand die ervaring heeft met (1 van) deze sites. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nee, ik vind van niet. Zulke sites vragen vaak veel persoonlijke gegevens zoals je adres en telefoonnumer. Mijn moeder heeft ooit 1 keer meegedaan aan een dergelijke enquette en werd jaren later nog steeds telefonisch lastig gevallen door allerlei bedrijven die haar dingen wilden aansmeren. Dat omdat ze haar telefoonnummer had ingevuld. Je kan zo ook heel veel reclame post krijgen wat erg vervelend is. Mijn ervaring is ook dat je bij veel van die sites bijv. 5 cent krijgt per poll en dat je pas bij 10 euro het geld kan krijgen. Vaak is dat ook heel ingewikkeld.
Ik kreeg ook dagelijks soms wel 50 spam mailtjes of phishingberichten. Die sites gaan niet vertrouwelijk om met informatie.
In ieder geval is dat mijn ervaring. Het is vaak te mooi om waar te zijn. Ik zou er goed mee uitijken. Pas als je heel zeker bent dat het een betrouwbare site is moet je je aanmelden vind ik.