Wat is de makkelijkste manier voor internet in Swaziland?

Wij hebben plannen om binnenkort naar Swaziland te verhuizen. We willen graag goed contact houden met alle mensen hier in Nederland. Nu is mijn vraag, wat is de makkelijkste en de beste manier om internet te krijgen in Swaziland. Zelf zat ik te denken aan een internet stick, maar ik weet niet of er betere manieren zijn. En zou je die internetstick ook al in Nederland kunnen kopen.

Alvast bedankt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als je een goede permanente internetverbinding wilt hebben moet je kijken naar sateliet verbindingen. Deze zijn wel erg kostbaar. Ik denk dat je er in het land zelf het beste achteraan kunt, zeker als de levensstandaard daar lager ligt is het daar goedkoper om aan te schaffen dan hier, daarbij moet je daar contact maken en niet hier en de meeste sticks zijn provider gerelateerd. Je zou contact kunnen opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken om te vragen of zij weten in hoeverre er dekking is in Swaziland. Het is inderdaad ook afhankelijk van waar je gaat wonen. De grote steden zijn vaak redelijk verwesterd in Afrika en veel mensen lopen daar met mobiele telefoons op zak en ik kan me niet voorstellen dat ook daar de internet hype niet op gang is gekomen. Op het platteland is het vaak een ander verhaal en ben je dus echt afhanelijk van sateliet verbindingen. Ik ga nu even uit van mijn algemene visie, want ik weet niet in hoeverre Swaziland met de westerse ontwikkelingen is mee gegaan. Dat is natuurlijk mede afhanelijk van de levensstandaard daar en of het een conflictgebied betreft of niet.

Ik wens u in ieder geval ontzettend veel mooie momenten daar, want Afrika is een prachtig continent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een internetstick vereist UMTS en de dekking in Swaziland zal belabberd zijn. Probeer het via een lokale provider daar, maar verwacht geen wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet denken dat internet verbindingen overal te maken zijn, in de steden zal het wat simpeler zijn dan op het platte land. Het is natuurlijk belangrijk waar jij gaat wonen.
Lees onderstaande link, en ik raad je aan als je gaat verhuizen naar Swasiland om wat gedetaileerde informatie over dit land te krijgen, dat lijkt mij wel belangrijk voor het doen en laten daar.
Succes.