Ik heb een probleem met het bereiken van een website. In een proxy werken deze wel, maar zonder proxy niet. Wat te doen (ik kreeg DNS als tip)?

Van onze systeembeheerder kreeg ik de opmerking om het in de DNS instellingen te veranderen, maar ik snap niet precies hoe.. Het gaat om meerdere websites, maar die zitten wel allemaal op dezelfde plek gehost.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Je kunt proxy instellingen van het systeem gebruiken of je kunt bijvoorbeeld een proxy server van het Tor netwerk gebruiken als je er niet op kunt komen, dat is bij handmatig het ip adres van Tor en het poort nummer invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit je eigen domeinen zijn kun je dit instellen via het control panel van je host.

Het kan zijn dat je automatish in de firewall terecht bent gekomen van je hoster, neem daarom contact op met je hostingbedrijf om te checken of dit het geval is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een bedrijfsnetwerk kan je meestal niet om de proxy heen. Je DNS instellen zou normaliter niet hoeven, omdat je de instellingen automatisch van de DHCP server van je bedrijfsnetwerk krijgt toegewezen.

Je DNS instellen doe je onder Start->Programma's->Control Panel->Netwerk verbindingen->
Rechter muisknop op LAN verbindingen,
Internet-Protocol (TCP/IP)-> eigenschappen
"De volgende DNS-serveradressen gebruiken"
En daar de DNS gegevens invoeren.
Maar dan moet je wel de DNS gegevens weten.

Een goede systeembeheerder zal deze tips je niet geven, maar je gewoon verder helpen. Want dit is net zoiets als in een supermarkt vragen waar de pindakaas staat en de winkelbediende zegt; ja daaro errugus...