Is er wat veranderd in de verplichte samenstelling voor wachtwoorden voor hotmail microsoft accounts?

Tot dusverre kon ik het met 6 kleine letters doen als wachtwoord voor mijn hotmail account. Gisteren is in een deel van de stad Groningen een stroomstoring geweest. Daarna moest ik mijn hotmail account opnieuw invoeren. Mijn wachtwoord werd als onjuist beoordeeld. Ik kreeg op het scherm te lezen, dat mijn wachtwoord moest bestaan uit tenminste 8 tekens, waarvan tenminste 2 hoofdletters, 2 kleine letters en 2 cijfers. Hoe kan dit allemaal? Wat brengt een stroomstoring allemaal te weeg! Ik was in hotmail toen de stroomstoring uitbrak.
Verder moet ik ook nog inloggen om een vraag in Goeievraag te kunnen stellen, terwijl dat op mijn computer anders niet nodig is. Maar dat terzijde.

11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De stroomstoring had hier niks mee te maken. Waarschijnlijk heb je cookies gewist, waardoor je al je wachtwoorden opnieuw moet invoeren. Het enige wat je hoeft te doen om weer in te kunnen loggen, is je wachtwoord resetten. En het eigenlijke antwoord op je vraag is: ja, het beleid is veranderd. Je hebt er alleen niks van gemerkt omdat je hot mail stond ingesteld op automatisch inloggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hotmail*
Sorry, ik type op een tablet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Het is niet zomaar even het wachtwoord resetten. Zie mijn andere vraag of vragen over het resetten.