Wat kan er gebeuren met accounts die je bent vergeten?

Wij hebben accounts aangemaakt inde loop der jaren. Emailaccounts, forumaccounts, spelletjes, en accounts op websites als GV, ebay, youtube, google, .... enzovoorts.

Alleen als je nu op geen enkele manier meer achter de inlogcodes kan komen, of sterker nog: helemaal bent vergeten dat je deze accounts hebt!
Kan je dan in de problemen komen??

Bijv. doordat iets toen gratis was, maar in de loop der jaren is dit aangepast, en je moet er nu wel voor betalen (maar dat weet je dus niet).
Of op een andere manier problemen krijgen ermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedenk je ook dat bij het aanmaken van veel accounts helemaal nooit adresgegevens/bankgegevens zijn opgegeven.

Antwoorden (2)

Het voorbeeld wat je aanhaald van het betalen hoef je je weinig druk over te maken. Als de gebruikersvoorwaarden van een bepaalde dienst veranderen dient het betreffende bedrijf haar gebruikers daarvan op de hoogte te stellen en nadrukkelijk akkoord te laten gaan met de nieuwe voorwaarden. Ze zullen dus contact met jou opnemen. Mocht dat op een of andere manier niet mogelijk zijn door adreswijzigingen ander e-mail, telefoon, etc. dan zou het kunnen dat ze de accounts opheffen. Hier staat meestal wel iets over beschreven in de algemene voorwaarden. Meestal gaat het dan over inactiviteit, dus als je bijv een jaar niet inlogd, dan men de account kan verwijderen.

p.s. bovenstaande gaat bij mijn weten op, heb zo even geen wetten om het te onderbouwen paraat.

Het enige wat ik kan bedenken wat nadelig zou kunnen zijn is dat je wellicht prive informatie op de hebt staan die die bedrijven kunnen gebruiken voor doeleinden die je liever niet wilt. Maar dat gaat natuurlijk evengoed op voor accounts die je nog wel weet/hebt. Om maar even een klassieker aan te halen: voor niets gaat de zon op. Dus vraag je af wat het business model is van een gratis dienst zoals google, g-mail, facebook, hotmail, goeievraag.nl etc etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt genoeg horrorscenario's bedenken. Iemand 'vindt' jouw vergeten facebook account en post een project-x oproep uit jouw naam, of plant een terroristische aanslag op jouw forum.

Een rekening na een aantal jaren kun je gevoegelijk negeren: je bent tenslotte niet akkoord gegaan met de gewijzigde voorwaarden. (Maar er zullen vast wel obscure landjes zijn waar dat niet hoeft...)

"Nette" websites ruimen ongebruikte accounts na een aantal jaren op, al dan niet na een waarschuwing.