Hoe haal je jezelf van Google?

Als ik mijzelf opzoek krijg ik onder andere mijn twitter en facebook op google bovenaan en bij afbeeldingen zie ik mijn eigen foto's. Hoe kan ik dit eraf halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feyenoooord :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is ook de www voor.
"de verzameling documenten en toepassingen die wereldwijd volgens dit systeem over het internet worden aangeboden"

Het beste antwoord

Bij facebook is het haast onmogelijk om je profiel te verwijderen. Je kan hem alleen op non-actief zetten. Daarnaast zijn automatisch je profielfoto's openbaar, dus je zou ze allemaal moeten verwijderen en ipv daarvan plaatjes als profielfoto plaatsen die iets over jou zeggen en niet waar jij zelf op staat. Avatars dus.

Op twitter kan je je tweets afmelden, niemand kan dan je tweets zien, als je daar je foto veranderd zou ik hetzelfde doen als bij je facebook account. Twitter kan je er ook afhalen, maar als je een fervent twitteraar bent, kan je beter kiezen om je tweets af te schermen.

Verder als je niet wilt dat je persoonlijke foto's online komen te staan, moet je die ook niet online plaatsen, altijd goed in de gaten houden hoe openbaar de betreffende site is en jezelf geregeld googlen, zodat je weet waar jij met je snufferd te zien bent, en dat je je zelf iig niet aanmeld bij teveel sociale media of websites e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je naam en je foto's geheel van internet verwijderen of als op een afgeschermde site plaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al je social media verwijderen inclusief Goeie Vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ik wil mijn social media niet kwijt. En mijn goeie vraag ook niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan nog verdwijn je niet van het net, je blijft er voor eeuwig op.
Tja je facebook en twitter opheffen ?
foto,s eraf etc (in elk geval je profiel foto,s veranderen ?)

Maar ik vrees dat het onbegonnen werk is
want je vrienden hebben die waarschijnlijk ook wel ergens gekoppeld of je staat no op oude forum waar je al lang niet meer komt geen ww meer van hebt emails niet meer van bestaan
hoe langer je op het net bent hoe lastiger het is

je zult je hele internet geschiedenis van zeg maar dag 1 dat jew er op zit na moeten kijken
maar begin maar met je profiel foto,s op facebook twitter hyves ed te veranderen.
capthavoc
11 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad, maar ook al had ik al die foto's verwijderd bleven ze nog bijna een half jaar lang bij google afbeeldingen staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag de webmaster om verwijdering van de informatie. Deze methode verdient verreweg de voorkeur.
Vraag de beheerder van een website de gegevens te verwijderen. Doe dat op een vriendelijke toon en leg zakelijk uit waarom u dat wilt. Wees geduldig: soms krijgt een webmaster tientallen soortgelijke verzoeken. Krijgt u geen antwoord, stuur dan na een week nog eens een berichtje. Blaas niet hoog van de toren. De webmaster denkt misschien dat u een opgewonden standje bent en voelt zich door u gecensureerd. Blijf vriendelijk. Zegt de beheerder eenmaal toe, dan kan het soms een paar weken duren voordat u echt uit Google bent – helaas bent u vaak nog wel te vinden in http://www.archive.org

Weet wel wat u vraagt. Stel dat u geschrapt wil worden uit een uitslag van een hardloopwedstrijd waarbij u laatste werd. Dan maakt u weinig kans. Een beheerder verwijdert niet graag feitelijke informatie.

U kunt ook als derde partij direct contact opnemen met Google en ze vragen of ze de gewraakte informatie willen verwijderen. Ga naar https://www.google.com/webmasters/tools/removals?pli=1

Meestal duurt het maanden voordat uw verleden is gewist. Geef een gegronde reden aan Google anders wordt het verzoek niet eens in behandeling genomen. Tijd over? Zoek dan het juiste juridische argument op waarom u niet in Google wilt. Daarvoor zijn ze bij Google zeer gevoelig. TiP: haal artikel 261 aan van het WvS. Dat gaat over smaad:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie

U kunt ook contact opnemen met het webhotel waar de site huist: de hostingprovider. Dat doet u zo. Tik in http://www.domeindelver.nl de naam van de site, maar zonder www. Bijvoorbeeld nu.nl . Wacht dertig seconden. Kijk naar de naam en het e-mailadres van de persoon onder Technical Contact . Stuur een berichtje en leg uit welke stappen u heeft genomen tegen de beheerder en waarom hij weigert de informatie te verwijderen (als u dat tenminste weet). Loopt dit verzoek op niets uit. Dan rest u niets anders dan een advocaat in te schakelen.