Rusten op sommige moppen acteursrecht (©)?

Als een copyright staat mag je niet zomaar dingen kopiëren je moet eerst toestemming aan de eigenaar(eigenaren) vragen.

Maar is dat ook zo bij moppen?

Stel voor ik zie een mop op een moppen website. En ik zet die mop op mijn website. Is dit inbreuk op de acteurecht?

Want moppen worden soms vertelt. En het kan zelf zo als ik een mop verzint en ik zet het op me website (met copyright) dat heb binnen 1 maand op andere website staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet op moppen omdat die website ze vaak ook gewoon verzameld heeft. Verder zouden dan cabaretiers ook een soort auteursrecht op hun vertelde grappen moeten hebben en dat gaat gewoon niet.

Een website kan natuurlijk wel iets erbij zetten over verboden over te nemen zonder bron etc maar dat is nog geen auteursrecht, zeker als het om moppen gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee omdat het simpelweg niet te achterhalen is wie ze bedacht heeft