Hoe worden SMSjes via de analoge telefoon (KPN) verstuurd? Iemand die er meer over weet?

Vergeleken met een GSM waar het digitaal is, gaat dit over een analoge lijn. Hoe wordt dit dan verstuurd?
Iemand die wat meer weet of wat techniek erachter kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit een sms-je met een analoge telefoonlijn verstuurd, wel ontvangen. Een computer vertaalt het sms-je vanaf de GSM onderweg naar spraak. De telefoon gaat en als je opneemt hoor je een stem, die zegt: 'nummer xxx heeft u de volgende sms verstuurd.' En hierop volgt het SMS, uitgesproken door dezelfde spraakcomputer.
Simpel doch doeltreffend. Als je niet opneemt, proberen ze het later nog eens.

Antwoorden (1)

De vaste telefoon bevat dan een simpel 1200 baud FSK modem om contact te leggen met de SMSC (de server om SMS te sturen en te ontvangen). Google eens op "SMS over PSTN" en je vindt erg veel informatie hierover.
gvrox