Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn router werkt de laatste tijd erg traag. Wat kan ik daar aan doen?

300n router van sitecom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
395

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hardreset help vaak wel... Of nieuwe firmware downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je het hebt over de wifi-speed van je router kan een gewone restart soelaas brengen.

Hoe:
Ofwel haal je de spanning van de router, wacht een minuutje en zet de spanning er terug op.
Ofwel maak je verbinding met de web-interface van je router en restart van daaruit

Bekijk in ieder geval de instellingen van je router en minstens:
Kanaalkeuze
Protocolkeuze
Security-keuze

Check dat er niemand anders van je router gebruik maakt.
In de web-interface kan je wel ergens een overzicht vinden van de mac-adressen die momenteel gebruik maiken van de router.
Heb je maar één pc en zie je twee verschillende mac-adressen (soms ook iface genaamd) die gebruik maken van de router, dan heb je een securtity probleem en dien je dringend de security-instellingen te herzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je de firmware moet updaten. Mensen weten niet dat ook je router een firmware upgrade moet krijgen. Mijn eigen Netgear van een halfjaar oud heeft al 2 (twee!) updates gehad. De meeste problemen lossen dan ook haast "vanzelf" op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding