Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik internet krijgen door mijn PC via LAN-kabel aan een laptop met draadloos internet te hangen en zo internet te krijgen op mijn PC?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Zoals al aangegeven, moet je ofwel een crosskabel gebruiken, ofwel een hubje tussen je PC en je laptop zetten, en dan twee gewone kabels gebruiken (van PC naar hub, van hub naar laptop).

In plaats van een hub kun je dan ook een switch of een router gebruiken, maar die zijn duurder - tenzij je nog een geschikt routend modem hebt staan van een vorig Internetabonnement of zo.

Je moet bij de netwerkinstellingen je laptop dan wel instellen op routeren. Of "andere machines toestaan via deze machine Internetverbinding te krijgen" -- zoiets, ik weet niet uit m'n hoofd hoe dat heet.

Succes!
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, je oplossing komt weliswaar te laat (ik heb al een nieuwe Wireless Adapter, het was als tijdelijke oplossing bedoeld), toch is dit handige kennis en het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Asjeblieft

Andere antwoorden (1)

Ja, maar je moet wel een cross over kabel gebruiken, die is net iets anders aangesloten als een gewone UTP kabel.
En dan je netwerk instellen dat je flaptop toegang geeft aan ander pc's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Barts3cundo: Nee dat is gewoon straight, maar veel netwerkkaarten en routers zetten dan zelf om in crosskabels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google even op cross over en kleurcode, weet je meteen hoe je je nieuwe kabel moet knijpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of als je 2 straight kabels en een extra hub ofzo hebt kan het ook..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding