Wat kan ik met een smartphone zonder extra geld kwijt te zijn?

Ik krijg binnenkort een samsung galaxy ace, maar mijn abonnement gaat pas een maand later in, als mijn nummer is overgezet.. Tot die tijd heb ik een tijdelijk nummer. Ik weet dat als ik met dat tijdelijke nummer bel of sms, dat ik (veel) geld kwijt zal zijn omdat dit allemaal nog buiten mijn abonnement valt.

Maar wat kan ik al wél met deze smartphone, zonder geld kwijt te zijn? Kan ik gewoon op het draadloos netwerk thuis en op andere plekken? En kan ik apps downloaden?
Hoe zorg ik ervoor dat ik toch niet onbewust kosten maak op dat tijdelijke nummer?

Jawel, dit wordt mijn eerste smartphone en ik heb geen enkel idee hoe dit allemaal werkt ;-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad het draadloze netwerk van thuis gebruiken. Via dat netwerk kan je ook apps downloaden. Als je alles gewoon tijdelijk via dat netwerk doet hoef je niets ervoor te betalen. Zorg er wel voor dat je het netwerk dat van je telefoon is wel uitschakelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Apps downloaden gaat dus via je netwerk en niet via je abonnement oid? Haha, ik heb echt géén idee ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan allebei, maar zelfs als je een internet abbo hebt download je nog steeds liever thuis via Wi-Fi je apps, dat gaat sneller en dan gaat het niet van je bundel af. Sommige apps zijn groot en dat hakt flink in op je bundel. Waarom zou je onderweg een app downloaden als je het ook thuis kan doen? Behalve als je hem direct nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, super!
Dan kan ik die telefoon in elk geval al gewoon gebruiken. Heb nu een andere waarmee ik kan bellen en smsen (met prepaidkaart), maar wil toch wel heel graag mn nieuwe mob al meteen uitproberen als ik 'm krijg.