Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de snelheid van adsl via dezelfde aardepennen per provider verschillend?

Ik heb adsl via tele2 is nu maar 12 a 13 mb vanaf de centrale naar modem. hiervoor xs4all 18mb vanaf centrale tot modem. daarvoor Telfort 22mb vanaf centrale tot modem. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Tele2 verbinding sneller wordt? mijn isra punt is een wand contact doos en vandaar gaat er 1 kabel van max 1 mtr naar het modem. wie kan mij uitleg geven hierover zodat ik het ook snap? tele2 kan mij het niet vertellen. MVg Rob

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
817

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aardige vraag.

De providers hebben allemaal verschillende snelheden. De vraag is echter hoe jij aan de snelheden komt. Heb jij hiervoor Telfort gehad of XS4ALL? of je heb alleen een postcode check gedaan?

Om met de deur in huis te vallen... Een postcode check is een hele rampzalige manier om een berekening te krijgen. Daarbij zal de snelheid worden gebasseerd op een globale berekening van de telefooncentrale naar je huis. Iedere provider doet dat anders.

de 22MB vind ik wel raar. ADSL gaat maar tot 20 Mbit , het zou kunnen zijn dat je bij telfort VDSL hebt gehad. Tele2 heeft deze mogelijkheid ook (even navragen of levering hiervan bij jou mogelijk is. Met VDSL kun je tot 50Mbit via je telefoonlijn binnentrekken.


Om verder in te gaan op je vraag.... XS4ALL en Telfort zijn zo goed als van KPN. Je komt dus met je Dikaders in de centrale direct via LSA strook op een verbinding van je provider terecht.

Bij tele2 kan het zijn dat je bij de centrale binnenkomt, maar dan via verschillende LSA stroken en omleiding in de kruisdraden bij Tele2 op de server komt. Dan heb je al wat verlies. Omdat je steeds van provider bent verandert kan het ook zo zijn dat de LSA strook in de centrale voor jou woning naar de knoppe is gegaan. Wat er namelijk steeds gebeurd bij het wisselen van provider: Draden worden uit de strook getrokken en nieuwe kruisdraden erin gepropt. Na verloop van tijd zijn de pennen in de SLA versleten en maken ze geen goed contact meer.

Rees u mee aan oorzaken:
- LSA Strook niet in orde
- Modem van slechte kwaliteit, waardoor intrainen niet volledig is
- Omleidingen in de kruisdraden van de Centrale bij jou.
- kabels zijn door de tijd in de grond verslechterd waardoor je nu minder kan trainen.


Ik hoop dat je wat kunt met deze uitleg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding