Op welke manieren kan je vanuit het buitenland naar huis skypen?

Stel, je gaat op vakantie naar Indonesië en je wilt via Skype contact houden met het thuisfront. Welke mogelijkheden heb je dan om te videobellen (naast facetimen met de iPad)?

1. Via de internetcomputer van je hotel of in een internetcafé. Maar dan moet Skype op die computer geïnstalleerd zijn, neem ik aan. En hij moet een webcam hebben. En je hebt weinig privacy.

2. Zelf een laptop of tablet met webcam meenemen en WiFi-bereik zoeken (in je hotel).

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk heb je het antwoord zelf al gegeven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een webcam kun je kijken daar hoef je de taal niet voor te spreken Goos

Het beste antwoord

Wifi kun je vinden in steeds meer zaken, niet alleen je hotel, maar ook McD, Starbucks enz. Maar die zaken zitten alleen in de grote steden.

Als je niet afhankelijk wilt zijn van Wifi, kun je ook een mobiel modem meenemen (dongel) en ter plekke een prepaid simmetje kopen waarmee je internet op kunt.
Elke stad heeft honderden kleine winkels waar je zo'n kaartje kunt kopen. Als je naar een wat groter winkelcentrum gaat, zitten ze bij elkaar en zal de een je naar de ander verwijzen. Laat je dongel zien en zeg 'sim -Internet'.
Ga niet weg bij de zaak voordat je gezien hebt dat je internet werkt.

IM3 geeft waarschijnlijk de beste deal als je veel nodig hebt (Rp 200.000 - 6 GB 1 maand geldig), Simpati werkt ook prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nuttig antwoord, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Op computers van backpackerhotels en internetcafe's waar veel rondreizende toeristen komen, is Skype meestal wel geïnstalleerd. Maar als dat niet zo is kun je het snel en eenvoudig zelf installeren. Ik reis veel en gebruik skype dan bijna dagelijks. Het is maar één keer gebeurd dat het niet lukte omdat het apparaat tegen installeren van nieuwe programma's beveiligd was.
Maar er is lang niet altijd een webcam en/of microfoon. Nou, dan kun je ook chatten met skype. Is ook handig in een rumoerig internetcafé.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Je hoeft geen Skype geinstalleerd te hebben staan. Er is ook een webclient op im.net!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Wat is im.net?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeerde url. https://imo.im/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig om te weten, bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt prima! Ik heb het zelfs op mijn iPhone gehad toen de Skype app slecht was