Internet valt steeds uit, maar het modem blijft online.

Het internet valt bij mij steeds uit, terwijl ik nog genoeg signaal heb en de verbinding met mijn modem blijft aan. Ik irriteer me er mateloos aan, want zeker elke 10 minuten valt ie een keertje weg en dan kan tie soms wel 20 seconden uitblijven. Wat moet ik nu doen? Ik heb mijn modem ook al een keertje gereset.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb verandert dat de PC hem niet meer mag uitschakelen bij stroombesparing, maar nu valt ie alsnog uit. Echter wel minder vaak en korter. Maar dat kan ook andere oorzaken hebben.

Toegevoegd na 1 uur:
Nu heb ik echt iets heel raars. Ik was een stream aan het bekijken en die liep gewoon door, terwijl ik 15 seconden lang niet op internet explorer 8 kon surfen. Die meldde dat er geen internetverbinding meer was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weke provider en type modem? Zitten er meer pc's op dezelfde modem en hebben die er ook last van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vreemde is dat ik dit probleem tot voorkort nog nooit heb gehad, het doet zich nu 4 dagen voor. We zitten momenteel vaak met 2 laptops en een mini-laptop op onze modem/router. Provider is Zeelandnet, type modem en router weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hebben de andere laptops er ook last van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar die zitten wel dichter bij de router.

Antwoorden (2)

Heb ik ook gehad. Ik heb gewacht, gewacht maar hij bleef maar om de paar minuten uitvallen.
Modem gereset, niks...

Na een tijdje deed hij het weer, maar neem contact op met jouw Internetprovider. Zij zullen je verder kunnen helpen als het na al dit gedoe nog niet lukt. Het is heel vervelend, maar als je écht geduld hebt kun je wachten. Maar dan weet je niet 100% zeker of hij niet blijft uitvallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stream werkt met een buffer. Dus die kan mooi doorlopen als je een paar seconden zonder internet zit.

Ik kan jouw probleem niet helemaal uitleggen maar probeer eens een ander wachtwoord.
Misschien maakt iemand anders ook gebruik van jouw signaal.
Het lijkt me sterk maar het zou kunnen.....

ga ik ondertussen nog ff nadenken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was een live stream;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook die gebruikt een (kleine) buffer. Er zit ook altijd een paar seconden vertraging in het "gebeuren" en het moment dat je het ziet op een live stream
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar 20 seconden lijkt me een beetje veel eerlijk gezegd.