We hebben momenteel internet van maximaal 8 mb/s. Is het verstandig om over te stappen naar 40 mb/s, en hoe weet je of je die snelheid ook kunt halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (5)

Het is mogelijk om over te stappen, maar dat geeft geen garantie dat er een verbetering optreedt.
Regelmatig een test doen op verschillende tijden van een week geven u een indicatie van het gemiddelde.
Vraag ook aan uw (nieuwe) provider of de nieuwe verlangde snelheid gegarandeerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ADSL is de afstand tot de wijkcentrale een cruciale factor. Die afdtand zegt iets over de te behalen snelheid. Als die afstand bekend is, zegt dat echter lang niet alles. Bij ADSL speelt ook de lijnkwaliteit en het aantal abonnees in de omgeving een rol. Je zult dus moeten weten:

1) de afstand tot de wijkcentrale: http://www.speedtest.nl/adsl/
2) op verschillende tijdstippen snelheid meten (zie ook speedtest.nl, kies server zo dichtbij mogelijk)
3) de kwaliteit van de lijn kan door de KPN worden gemeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan nog is het de vraag of je die snelheid haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eerst even . of laat er even naar kijken of jou pc genoeg geheugen heeft .
En laat jou pc ook even opschonen .
Bij mijn pc kon ik max 50 mb halen maar ik kwam maar tot 18 mb.
Ik heb er toen geheugen bij in laten zetten en laten opschonen en ik kom nu tot 50 mb .

Toegevoegd na 3 minuten:
En als je ziggo hebt dan kun je jou snelheid testen met speedtest.ziggo.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
En als je ziggo hebt dan kun je jou snelheid testen met speedtest.ziggo.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er helemaal aan wat je doet met je pc.
Bij louter gebruik van een beetje internet, mailen en dat soort dingen is 8 MB voldoende.

Wil je veel downloaden, films etc. dan is een snellere lijn wel handiger, want dan hoef je niet zo lang te wachten en dan nog.

Ik haal 11 MB ongeveer, maar een film downloaden kost een kwartiertje, doe ik even wat anders.

40 MB haal je alleen met glasvezel, adsl is tot maximaal 20 MB en zoals gezegd afhankelijk van de afstand van de server.

Ik heb ook tot 20 MB en haal dus zo rond de 11 MB.

Voor mij is dit voldoende, er hangen zelfs 2 pc's achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8 mb/s is voor het meeste wel voldoende denk ik. Gamen wordt soms wat lastig. 20 mb/s is wel gangbaarder.

40 mb/s hoeft trouwens niet per se glasvezel te zijn. Dit kan ook over kabel internet. Zoek voordat je overstapt wel even uit of je de snelheid daadwerkelijk kan halen. Ik kan zelf nog niet eens 20 mb/s halen namelijk.