Hoe werkt mijn email qua server (zie uitleg)?

Sorry, maar ik weet niet hoe ik de vraag anders moet stellen.

Ik kan sinds vanmiddag al geen email meer ontvangen en verzenden via mijn standaard emailaccount.

Normaal zie ik er altijd iets staan in de trant van: connected to mail.gron. of zoiets (Ziggo). Ik ga er maar vanuit dat dit mail.groningen moet zijn.

Nu zie ik steeds staan: Connected to mail.tilbu1.nb waarna hij steeds faalt om te verzenden en ontvangen.

Ik wordt hier zolangzamerhand wel een beetje gestoord van omdat hij ook steeds vraagt of ik wil stoppen of doorgaan.

Is dit gewoon een storing waarbij ik moet wachten tot die over is, of kan ik hier zelf nog iets aan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe dat bij Ziggo zit, maar normaalgesproken heb je je mail op een mailserver staan. Als je op een andere mailserver zit, heb je daar niet je mailbox staan waarvandaan je je mail kunt ophalen. En voor het verzenden van je mail heb je een aparte SMTP server nodig, die is blijkbaar ook niet beschikbaar.

Blijkbaar is de mailserver niet beschikbaar op dit moment en moet je dus wachten tot die wel beschikbaar is.
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat probleem heb ik ook. Zal wel een storing zijn. Gisteren was er ook een emailstoring bij Ziggo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ziggo kun je een programma dowloaden wat eventueel automatisch de fouten hersteld.