ik mag van de buren hun wifi gebruiken op mijn mobiel, alleen was mijn vraag, kunnen de buren ook zien wat ik dan doe op internet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.3K

Antwoorden (5)

Bij sommige wifi routiers is dit mogelijk, maar ik geloof bij de meeste niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is mogelijk. Ik neem aan dat je je als gast netjes gedraagt op hun netwerk en dat dat dan ook geen probleem zal zijn. Daartegenover mag je ook verwachten dat je buren zich als nette gastheren gedragen en je niet bespioneren.
Als je dat vertrouwen niet hebt moet je gewoon een eigen accespoint kopen. Voor drie tientjes ben je er.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha
Ja dit kan: moet er wel bij gezegd worden dat dit met de meeste hotspots niet eenvoudig te traceren valt voor een 'leek'. Sommige routers geven de mogelijkheid tot uitgebreide mogelijkheden, maar de meeste 'standaard' routers niet.

Experiabox van KPN bied deze mogelijkheid niet eenvoudig, dus hier kun je veilig doen wat je wil ;)

Bij enorme twijfel kun je altijd via een proxy werken: je buren zullen zien dat je op een proxy zit, maar niet eenvoudig wat er op de proxy gebeurd ;) hoe je dit instelt is per mobiel verschillend, maar is eenvoudig op Google te vinden :)

Als tweede kleine maatregel voor je privacy zou je ook je dns kunnen veranderen. Opendns.org geeft je goed uitleg hoe je gebruik maakt van hun server. Hoe je dit instelt is ook makkelijk te vinden.

Veel meer privacy mogelijkheden heb je niet, onthou gewoon dat geen enkel systeem 100% dicht en veilig is. Alles is op een manier te traceren ;) er valt over te discussiëren, maar het klopt voor het grootste gedeelte ;)

Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets aan de hand, het enige waar ze het aan kunnen zien is je telefoon.
Een router/modem is 9 van de 10 een dom ding, mocht hij uberhaupt iets kunnen onthouden dan is het meestal ook nog alleen datgene wat naar binnen wil.
Of het tijdstip wanneer welk ip adres wanneer online was.

Maar waarvoor die angst?
Je buren bieden iets aan ( mischien zelfs wel uit goodwill ) vervolgens ga je hen ervan verdenken dat ze mischien wel gaan kijken wat je uitspookt.
Ik ken ze verder niet, maar ik wist wel wat mijn reactie zou zijn, als ik het jou had aangeboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gewone "simpele" beheerder van het WiFi punt ziet niets of alleen dat er een apparaat gebruik van maakt. Het is mogelijk om met bepaalde software alles uit te pluizen wat er langs komt. Over het algemeen, grote kans, dat dit niet gebeurd.
Bronnen: