Je kunt zijn ip nummer in dit programma intoetsen https://apps.db.ripe.net/search/query.html?
Hier kun je dan alle gegevens vinden zoals provider en welk land deze persoon zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je kan het niet zo zien tenzij je ip ranges uit je hoofd weet, wel kan je het terug halen bij verschillende sites.. (zie bronnen), er zijn nog andere opties, echter vermoed ik dat je de makkelijke weg wilt hebben :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kathlyn en tribalx
die sites waar je ip adressen moet invoeren kloppen niet altijd
dit staat er bij mij
Netherlands Utrecht Amersfoort Koninklijke Kpn N.v.
dat klopt niet want ik woon niet in amersfoort
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt omdat de ISP (internet service provider) op die locatie zit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw vraag is, of je kunt zien welk LAND iemand komt. De gegevens van de provider wordt weergegeven waarbij de klant zit. Bij mij zit de provider in Amsterdam, terwijl ik in Friesland woon.
Het is niet zo dat het ip-adres een landcode bevat, maar het is wel mogelijk om op basis van het ip-adres te achterhalen in welk land de host zich bevindt.

Een goede site om deze informatie op te zoeken is:

http://software77.net/geo-ip/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan niet altijd... Want als iemand een VPN gebruikt dan kan diegene een ip hebben uit een ander land waar de persoon niet vandaan komt. ( zo woon ik oa op Alaska en Hawaii ;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar alleen het ip adres van het apparaat wat rechtstreeks verbinding maakt met het net.
Dus bijvoorbeeld uw modem, niet van uw apparaten die daar weer achter hangen.
Dus niet van uw laptop waarmee u via wifi op het internet surft, deze zit namelijk verborgen achter uw modem/router.

Natuurlijk kun je ip adressen maskeren zodat het lijkt of je een ip adres hebt vanuit een ander land.
Maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn enkele websites die u IP-zoekservices bieden. Een deel van mijn persoonlijk gebruik is
https://dnschecker.org/ip-location.php
https://iplocation.io/
met de locatie van drie tot vier geolocatiegegevensbronnen, zal u zeker helpen. Maar de nauwkeurigheid van deze resultaten is twijfelachtig. Volgens de studies is hun nauwkeurigheid
Land = 99%
Staat = 90%
Stad (40 km) straal = 81%
In landen buiten de VS en Europa is de nauwkeurigheid voor een straal van 25 mijl / 40 km op stadsniveau echter ongeveer 55%.