Is dit een phisingmail ???afzender is: Microsoft Klantondersteuning (postmaster@live.com). verzoek niet zelf ingedient. adressen lijken echt.

hieronder de mail, ik heb de laatste paar tekens en mijn email adres een beetje veranderd om misbruik te voorkomen.
-------------------------------------------
Hallo xxxxx@hotmail.com,

We hebben uw verzoek om uw wachtwoord voor Windows Live opnieuw in te stellen ontvangen. Volg onderstaande instructies om uw verzoek te bevestigen en uw wachtwoord te wijzigen. Door uw verzoek te bevestigen helpt u ons onbevoegde toegang tot uw account voorkomen.

Als u geen verzoek heeft ingediend om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, volgt u onderstaande instructies om het verzoek te annuleren.

VERZOEK BEVESTIGEN EN WACHTWOORD OPNIEUW INSTELLEN

1. Kopieer het volgende webadres:

https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?emailid=ae61ae7fd9ec3a0d&ed=CeiPD1x56COef6F4L%2BBbQoMjW3Um2r1hiQJwjiuOWDLRcRKIV1%2BhjcdimDfdSc%3D&lc=1043&urlnum=0

BELANGRIJK: frauduleuze e-mails ('phishing') bevatten meestal misleidende links. Microsoft raadt u daarom aan niet op links in e-mails te klikken, maar deze zoals hierboven beschreven te kopiëren en in uw browser te plakken.

2. Open uw browser, plak de link in de adresbalk en druk op Enter.

3. Volg de instructies op de pagina die dan geopend wordt.

VERZOEK OM WACHTWOORD OPNIEUW IN TE STELLEN ANNULEREN

1. Kopieer het volgende webadres:

*restant in opmerking*

Toegevoegd na 1 minuut:
kan helaas de rest van de mail niet posten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

postmaster@live.nl is geen microsoft, maar zuiver phishingmail!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan, maar het kan ook zijn dat iemand:
1. verkeerde e-mail heeft ingetoest.
2. geprobeerd heeft in jou e-mail te komen.

Ik weet het niet, als je het niet vertrouwd, neem dan zelf contact op met het bedrijf waarvan het komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m.i.z. is dit geen zuivere koffie en ik zou ZEKER NIET op de link klikken maar wel microsoft op de hoogte stellen en/of deze vraag stellen

Toegevoegd na 1 minuut:
deze vraag stellen bij microsoft dus .........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het maar vreemd. De adressen zijn wel echt beveiligde adressen van microsoft, maar het vreemde is dat je sowieso wat moet doen, ook al wil je niets.
Inderdaad contact met je opnemen.
Nog wat: Ik heb ze geprobeerd en de links doen het niet, dus
veel verder kom je er ook niet mee.
En of het verstandig is om ze hier te plaatsen weet ik ook nog zo net niet. Als ze gewerkt hadden, dan had iemand misschien je wachtwoord kunnen kapen.
AWM
14 jaar geleden
De mails van microsoft hebben in principe altijd na @ microsoft staan, aangevuld met com of een land. Ik zou het dus niet gebruiken. In plaats hier de vraag te stellen, zou ik het even doorsturen naar microsoft Nederland of hun helpdesk bellen weet je gelijk waar je aan toe bent.