Problemen om op Multiply.com te komen. Zie extra uitleg

Mijn vriendin probeert op haar Multiply pagina te komen, echter lukt dit al een paar dagen niet. Ook met pagina's van vrienden en de hoofdpagina krijgen we de volgende melding:

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.

The proxy server could not handle the request GET /.

Reason: Could not connect to remote machine: Connection timed out

Heel, maar dan ook heel soms komt ze wel op de pagina, maar kan ze niet inloggen, dit na enkele minuten pas. Echter is dit sporadisch. Hetzelfde sporadische effect op de andere pagina's.

Wie weet of er problemen zijn bij Multiply of dat er hier iets niet goed kan zitten??

Toegevoegd na 20 minuten:
Mocht dit nog van toepassing zijn ook, wij zitten via een Tele2 verbinding.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik heb even voor jullie gegoogled en kwam deze site tegen.
Misschien heb je er iets aan.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, gelukkig me reacties waren al op whaha.... Damn!!!
Ik heb net de cache en alles leeg gehaald etc. Maar ik weet inmiddels wel enigzins waar het probleem vandaan kwam. Een 502 error. Lekker technisch maar t was Multiply zelf dus.
Het doet het nu ook net een half uurtje weer en schijnt het weer te blijven doen. ook is het weer op alle pc's hier bereikbaar.
Je krijgt beste antwoord voor de moeite en de zeer nuttige link die je erbij kado deed. Daar is ze erg blij mee ook. Ik snap de balle van Multiply dus t zal wel whaha ;-) Goed gemutst en ingepakt :p wens ik jullie een fijne avond... euh nacht ;-)

Andere antwoorden (1)

Met een beetje geluk betekent dat dat die akelige steel/ en verdeelsite waar met name patronen waarvoor betaald hoort te worden vrolijk van hand tot hand gaan eindelijk is aangepakt en uit de lucht moet, maar ik vrees dat het gewoon een tijdelijk serverprobleempje is, dat na een dag of wat opgelost zou moeten zijn.

Ik kom er (nu) trouwens gewoon op en zie wel een aankondiging dat de site is geupdate. Ik ben er echter voor het laatst een maand of wat terug geweest toen mijn patronen weer gezellig van hand tot hand gingen. Steeds als ik getipt wordt, moet ik er weer achteraan. Trollen noemen ze dat daar geloof ik, want het is natuurlijk niet 'gezellig' als je mensen wijst op copyright-schendingen. Maar goed, ik weet dus niet precies van wanneer die update is, maar het zou er mee te maken kunnen hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee, kan rustig browsen en alles overal prima lezen, gene problemen hier.
De proxy-server kan echter ook verwijzen naar je provider. Misschien hebben ze een nieuwe server (Multiply) en duurt het even voor je provider de nieuwe route weer kan vinden. Beetje ingewikkeld verhaal over dns-pointers enzo, maar bij sommige providers duurt het effe voor ze een nieuwe server hebben teruggevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, je eerste regeltjes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt niet aan de site maar aan de gebruikers.
Vind dat wel erg lullig voor je maar daar moet je dan Multiply van op de hoogte stellen. Wellicht kunnen ze helpen.
Het is voor een site ondoenlijk om elk patroon op copyright te checken.
En in elke klas zit wel een kind wat dingen doet wat niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je info in ieder geval. Zal ff de vraag updaten ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige klassen doen negen van de tien kinderen wat niet mag, en dan is het lullig als je de enige bent die zich aan de regeltjes houdt., Volgens mij wordt Multiply zo'n 100 keer per dag gewaarschuwd, en vrijwel altijd verdwijnt de bron dan wel, maar het virus blijft gewoon rondwaren.
Het probleem is dat mensen niet beseffen dat doorsturen van PDF's ongeveer net zoiets is als in de boekwinkel een duur boek onder het kopieerapparaat leggen of een tijdschrift fotograferen met je mobieltje. Dat DOE je niet. Dat is stelen van de inhoud. Je hoeft het boek of tijdschrift (of patroon) zelf niet te stelen om de inhoud te stelen. (Intellectueel eigendom in dit geval).
Op de Hobbydoos bijvoorbeeld gebeurt dat ook aan de lopende band, en elke week opnieuw zijn er mensen die het zogenaamd niet wisten of niet snappen. Maar daar gebeurt op het openbaar. Op Multiply gebeurt het ook nog 'stiekum' (al zijn er wel manieren om elke pagina te zien te krijgen natuurlijk). Ik vind het altijd een beetje moeilijk (of makkelijk) om te zeggen dat het niet aan de site ligt ; dergelijke sites faciliteren willens en wetens, en 90 % van de gebruikers overtreed de regels omdat dat zo makkelijk kan. Wie is er dan verantwoordelijk, als je als schrijver die duizenden gebruikers niet kunt aanpakken ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je standpunt ook zeer zeker wel. Maar sites als Multiply is eigenlijk 1 grote snelweg. Enorm veel mensen rijden gewoonweg te hard. En in dit geval schrijft Multiply dan een bonnetje uit, maar wellicht met te lage boetes. Maar Multiply kan je niet verantwoordelijk houden voor de hardrijders. De regering in Nederland blijven ook willens en wetens snelwegen aanleggen. Ze weten dat er te hard zal worden gereden. Maar je kan ze hier niet verantwoordelijk voor houden. Wat Multiply er wel aan zou kunnen doen is banners plaatsen, waarschuwingen en bannen uitdelen voor overtreders. Dus meer erop wijzen en zwaarder straffen. Maar het zal toch altijd weer gebeuren, helaas.